سومین کنگره فوق‌العاده حزب عدالت و توسعه برای اعطای ریاست حزب به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت خبری هابرترک، سومین کنگره فوق‌العاده با حضور اعضای حزب حاکم از استان‌های مختلف ترکیه و طرفداران این حزب در سالن ورزشی آنکارا برگزار شد.

طرفداران با سر دادن شعار و در دست داشتن عکس‌هایی از اردوغان، بنعالی ییلدیریم و پرچم ترکیه حمایت خود را از این حزب اعلام کردند.

پیشتر حزب مردم جمهوری‌خواه اعلام کرد که در این کنگره شرکت نخواهد کرد. براساس اعلام این حزب حضور در کنگره‌ای که گامی در راستای حکومت تک نفره است مغایر با سیاست‌ها و ارزش‌های این حزب است.

اردوغان در این کنگره بعد از 998 روز ریاست حزب عدالت و توسعه را برعهده گرفت.

رجب طیب اردوغان، در میان طرفداران حزب عدالت و توسعه کنگره گفت: در این راه توقف نخواهیم کرد، راه خود را دامه خواهیم داد.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در آخرین سخنرانی خود در کنگره فوق‌العاده حزب عدالت و توسعه که سمت نخست وزیری در سیستم حکومتی ترکیه حذف می‌شود گفت: این تغییر برای کشور بسیار مهم است. ما در دوره جدید اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی انجام دادیم. در همین راستا اولین گام این اصلاحات را برداشته و نخست وزیری را حذف می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم ترکیه در رفراندوم 16 آوریل پیام‌های مختلفی دادند. یکی از این پیام‌های مهم این بود که پیروز این رای‌گیری ترکیه است. ما بر همین اساس گام‌های خود را به گونه‌ای برمی‌داریم که هم مطالبات طرفداران کمپین نه و کمپین آری را برآورده کنند.

ییلدیریم اضافه کرد: ما در فضای سیاست خارجه موضع همیشگی‌مان مبنی بر افزایش دوستی‌ها و کاهش دشمنی‌ها تاکید خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه رجب طیب اردوغان،‌رئیس‌جمهور ترکیه یک سیاستمدار و مدافع بزرگ است گفت: ترکیه به سمت اهداف 2023 حرکت خواهد کرد. هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را از اهدافمان منحرف کند.

یکی از نکات قابل توجه در کنگره فوق‌العاده این است که عبدالله گل، رئیس‌جمهور پیشین ترکیه که گفته می‌شد اختلافات گسترده‌ای با اردوغان دارد در این کنگره فوق‌العاده شرکت نکرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.