«کریس مورفی» با اشاره به قرار داد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری اخیر بین آمریکا و عربستان سعودی و شیوع وبا در یمن نوشت: سعودی‌ها با تسلیحاتی که به آنها می فروشیم یمن را بمباران می کنند.

سلاح های آمریکایی موجب کشتار یمنی ها می شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «کریس مورفی» سناتور آمریکایی در توئیتی با اشاره به قرار داد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری اخیر بین  آمریکا و عربستان سعودی و شیوع وبا در یمن نوشت: سعودی‌ها با تسلیحاتی که به آنها می فروشیم یمن را بمباران می کنند و باعث به وجود آمدن این بحران (شیوع وبا) می‌شوند.

وی همچنین در توئیتر خود نوشت: بمب هایی که ما به سعودی ها می فروشیم موجب کشتار یمنی ها می شود و موجب سوختگیری مجدد جنگنده های سعودی می شود. با فروش ۱۱۰ میلیارد دلار تسلیحات بیشتر از هر زمان دیگر وارد این پیچیدگی می شویم.

گفتنی است روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد که در جریان سفر کنونی دونالد ترامپ به عربستان سعودی قراردادی به ارزش حدوداً ۱۱۰ میلیارد دلار با این کشور به امضاء رسانده است.

این توافق  که بخشی از آن به ارزش ۳۵۰ میلیارد دلار است برای مدت ۱۰ سال بوده و بخش ۱۱۰ میلیارد دلاری آن به صورت آنی و در جریان همین سفر عملیاتی خواهد شد؛ توسط کاخ سفید با عبارت «توسعه چشمگیر روابط امنیتی» میان دو کشور مورد تقدیر و ستایش قرار گرفته است.

در بیانیه کاخ سفید بدون توجه به تجاوز نظامی ریاض به مردم بی دفاع و مظلوم یمن و نیز حمایت های این کشور از گسترش تروریسم در خاورمیانه ادعا شده است: این بسته تجهیزات و خدمات نظامی به منظور تقویت امنیت عربستان و منطقه خلیج فارس و نیز در برابر تهدیدات ایران بوده و در راستای تقویت توانمندی این کشور در مشارکت در عملیات های ضدتروریستی در منطقه به انجام می رسد!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.