حساب کاربری توییتر وزارت خارجه آمریکا سخنان هیتر نوئرت سخنگوی این وزارتخانه درخصوص فرصت پیش روی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای تغییر رابطه تهران با دیگر نقاط دنیا را ری توییت کرد و در ذیل آن دیدگاه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در مورد انتخابات ایران را منتشر کرد.

روحانی از فرصت تغییر رابطه ایران با دنیا برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا نیز سخنان دیشب تیلرسون در ریاض در مورد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را انتشار داد.

تیلرسون بااشاره به اینکه روحانی اکنون دوره تازه ای را پیش رو دارد، افزود : امید داریم به روند تقویت هرآنچه برای برهم زننده ثبات در این منطقه فراهم می شود، پایان داده شود.این چیزی است که ما امیدواریم وی انجام دهد.
تیلرسون همچنین خواستار پایان آزمایش موشک بالستیک ایران شد.
این درخواست در حالی از سوی وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته است که ترامپ در سفر خود به عربستان قراردادهایی به ارزش حدود 108 میلیارد دلار از جمله برای فروش موشک های تاد به امضا رسانده است و کارشناسان این اقدام آمریکا را یکی از عوامل برهم زننده آرامش و ثبات در این منطقه می دانند.
وزیرخارجه آمریکا درادامه افزود:قصد ندارم در مورد سطح انتظاراتم اظهارنظر کنم. اماامیدواریم که چنانچه روحانی خواستار تغییر روابط ایران با دیگر نقاط دنیا باشد، موارد یاد شده، موضوعاتی است که وی می تواند انجام دهد.
رکس تیلرسون همراه با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از دیروز سفر دو روزه ای را به عربستان آغاز کرده اند و در این کشور به سر می برند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.