رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا سفر ترامپ به ریاض را «ارسال پیامی محکم به ایران» توصیف کرد.

مک کین: سفر ترامپ به ریاض پیام محکم آمریکا و متحدانش به ایران بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «واشنگتن اگزَمینِر»، «جان مک‌ کین» سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکا و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور  سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کشورش به عربستان را ارسال «پیامی محکم» ازسوی واشنگتن و متحدانش به ایران مبنی بر آمادگی برای متوقف نمودن تلاش‌ های تهران در بی‌ ثبات‌ سازی منطقه توصیف کرد.

بر این اساس، سناتور کنونی ایالت «آریزونا» (Arizona) در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» در این باره ادعا کرد: اگر می خواهیم قاطعانه مانع تلاش‌ های مداوم ایران برای اعمال قدرت در منطقه بشویم، یقیناً و بی تردید، این سفر گام مهم و رو به جلو خواهد بود.

وی در ادامه افزود که سفر ترامپ به ریاض در راستای ترمیم روابط عربستان با آمریکا که در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق به سردی گرائیده بود نیز لازم به شمار می آید.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در راستای سیاست های ایران هراسی این کشور با هدف افزایش قراردادهای تسلیحاتی با اعراب مرتجع حاشیه خلیج فارس و بهره مندی از دلارهای نفتی آن ها افزود: فکر می‌ کنم که جهان عرب به ویژه دوستان سنتی ما از این سفر خشنود هستند؛ زیرا روابط میان دولت پیشین ما و آن‌ ها بسیار تیره و تار شده بود و بر این باورم که این سفر موفقیت‌ آمیز و مهم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.