۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 531848

یزد– مسئول روابط عمومی محیط زیست استان یزد گفت: هوای یزد مانند دیگر نقاط کشورامروزدر وضعیت ناسالم به سر می برد و گرد وغبار شدیدی از شب گذشته بیشتر مناطق این استان کویری را در بر گرفته است .

ریزد گردها هوای یزد را آلوده کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدیه سادات حدادیان اظهار داشت: استان یزد مانند اکثر نقاط کشور به دلیل وزش بادهای فصلی درگیر ریزگردها شده که این میزان در ساعات اولیه امروز توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا بیش از ۱۰ برابر حد مجاز گزارش شده است. 

وی افزود: ایستگاهای سنجش  آلودگی هوا بیش از ۱۰برابر حد مجاز ثبت گردیدهاند ودر حال حاضر با ادامه روند  والبته کاهش چشمگیر میزان غلظت ذرات اکنون در حدود ۴برابر حد مجاز می باشد  وهوای فعلی یزد در وضعیت خیلی ناسالم برای کلیه گروه ها قرار داده است. 

حدادیان تصریح کرد: لذا با توجه به شریط موجود به شهروندان توصیه می شود از هرگونه تردد غیر ضروری در سطح شهر خود داری نمایند . 

لازم به ذکر است پوشش گیاهی ضعیف در استان یزد، کویری بودن منطقه، صنعتی بودن استان و قرار گرفتن صنایع اآلاینده در مسیر باد های موسمی استان  مهم ترین دلایل آلایندگی بودن استان است.

مشخصه های کیفیت هوای سالم بین صفر تا ۵۰ پاک ، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۲۰۰ ناسالم ، بیش از ۲۰۰ هشدار و ۳۰۰ میکروم گرم بحرانی و خطرناک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.