مشهد- معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی برنامه های فرهنگی- تبلیغی و مذهبی ماه مبارک رمضان حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

برنامه های فرهنگی- تبلیغی حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی ضمن تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی- تبلیغی حرم مطهر با رویکرد سبک زندگی قرآنی، تعمیق معارف و بینش دینی، تهذیب نفس و رفتارشناسی قرآنی بر اساس نیازهای جامعه اسلامی و نیازهای جهان اسلام و با بهره‌مندی از بهترین مبلغان عرصه تبلیغ در حوزه‌های گوناگون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ترتیل قرآن کریم که به صورت زنده در شبکه‌های سیما پخش می‌شود، اظهار کرد: برنامه ترتیل کلام الله وحی همه روزه بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی، از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

برنامه‌های قرآنی ویژه خواهران

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه‌های قرآنی ویژه خواهران در صحن حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: برنامه ترتیل قرآن کریم ویژه خواهران همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ و ۱۵ دقیقه و محفل انس با قرآن ویژه خواهران نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در این رواق برای خواهران تدارک دیده شده است.

وی برگزاری مسابقه ختم و حفظ سوره حشر، محفل قرآنی «ام الازهار» ویژه دختران، برپایی کارگاه‌های هنری قرآنی شامل خوشنویسی، تذهیب، قرآن و ...، اولین همایش «جمع خوانی قران کریم»، برنامه استقبال از ماه بهار قرآن و مسابقه قرآنی «قرآن را بشناسیم» را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در رواق حضرت زهرا(س) برای خواهران در این ایام در نظر گرفته شده است.

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن

حجت الاسلام حسینی برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ۱۰ و ۳۰دقیقه تا ۱۱ در رواق امام خمینی(ره)، از ساعت ۲۱ تا ۲۲ در صحن جامع رضوی و کرسی تفسیر قرآن کریم بعد از نماز صبح و قبل از ترتیل قرآن در صحن انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به بیان ویژه برنامه‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: برنامه تفسیر قرآن کریم حجت‌الاسلام قرائتی با عنوان «درس‌هایی از قرآن» امسال نیز همچون سال‌های گذشته هر شب ساعت ۲۲ در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

تفسیر موضوعی قرآن کریم

وی با بیان اینکه برنامه تفسیر موضوعی قرآن کریم نیز توسط حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی هر روز بعد از نماز ظهر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: برنامه سخنرانی تفسیر مرتبط با جزءخوانی هر روز قبل از نماز ظهر در رواق امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است و حجج اسلام و المسلمین ماندگاری، حیدری کاشانی و دکتر سعدی به تفسیر آیات قرآن می‌پردازند.

شب‌های قدر در حرم

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به اعلام برنامه‌های شب های قدر در حرم مطهر رضوی پرداخت و افزود: حرم مطهر رضوی در شب های قدر میزبان میلیون‌ها زائری است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و کشورهای مختلف برای حضور در این آیین معنوی به حرم مطهر می آیند.

وی آیت الله سید احمد علم الهدی و حجج اسلام و المسلمین رئیسی و رفیعی را سخنرانان ویژه برنامه‌های شب های قدر حرم مطهر عنوان کرد و گفت: این مراسم از ساعت ۲۱ تا یک بامداد برگزار و علاوه بر ویژه برنامه سخنرانی و مراسم احیا، دعای جوشن کبیر نیز قرائت می‌شود.

وی بیان احکام روزه را یکی از ضروری‌ترین نیازهای روزه داران عنوان کرد و گفت: علاوه بر سامانه تلفنی پاسخگویی به سوالات شرعی ۳۲۰۲۰، برنامه‌های ویژه بیان احکام در قالب احکام دو دقیقه‌ای در بین نمازهای جماعت و جلسات بیان احکام در قبل و بعد از نمازهای یومیه در اماکن متبرکه رضوی تدارک دیده شده است.

نشست‌های پرسش و پاسخ

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تأکید بر این مطلب که ایجاد بستر و فضای مناسب برای آنکه افراد با هر فکر و نظری بتوانند آزادانه سؤال خویش را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کنند، موجب رشد و شکوفایی افکار ناب خواهد شد، اظهار کرد: از این رو برپایی نشست های پرسش و پاسخ دینی یکی از برنامه‌های محوری آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی در طول سال و در ماه مبارک رمضان است که در قالب جلسات پرسمان دینی، حلقه معرفت و نشست های تخصصی دنبال می شود.

تولیدات مکتوب

حجت الاسلام حسینی در ادامه به تشریح تولیدات این معاونت ویژه این ایام پرداخت و بیان کرد: کتاب رمضان با قرآن به همراه مسابقه روزانه با شمارگان ۳۰ هزار نسخه، کتابچه قرآن و عترت به همراه مسابقه با شمارگان۵۰ هزار نسخه، کتابچه خانواده قرآنی به همراه مسابقه با شمارگان ۵۰ هزار نسخه، بروشور محراب رستگاری ویژه شب های قدر در ۳۰ هزار نسخه و بروشور بهار رحمت ویژه ولادت امام حسن(ع) و وفات حضرت خدیجه(س) در ۱۰ هزار نسخه ویژه ماه مبارک رمضان تولید و منتشر می‌شود.

زائران غیرایرانی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای زائران غیرایرانی به زبان های عربی، اردو، انگلیسی و آذری در اماکن متبرکه رضوی تدارک دیده شده است.

وی توزیع کتاب «رمضان با قرآن» با شمارگان ۴ هزار نسخه، «رمضان از نگاه مقام معظم رهبری» با شمارگان ۸۵۰ نسخه به زبان آذری و کتاب امام علی(ع) از مجموعه انسان ۲۵۰ ساله به زبان‌های عربی، انگلیسی و ترکی آذری در ۷ هزار نسخه را برخی از تولیداتی برشمرد که در بین زائران غیر ایرانی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شب‌های قدر برای این دسته از زائران به صورت ویژه و با حضور مداحان و سخنرانان کشورهای مختلف، عنوان کرد: روزانه سه جلسه ترتیل‌خوانی در رواق‌های دارالرحمه و کوثر و صحن غدیر برای زائران غیرایرانی برنامه‌ریزی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.