ساری- مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران از آغاز به کار طرح دریا از امروز به‌طور رسمی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد طرح‌های سامان‌دهی دریا 95 طرح بوده که امسال به 98 طرح رسیده است.

کوله‌های ویژه نجات در طرح‌های دریا/ طرح‌ ساماندهی دریا در مازندران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عیسی قاسمی طوسی درباره آغاز طرح‌های دریا که همه از ابتدای خرداد ماه در استان مازندران آغاز می‌شود اظهار کرد: طرح سامان‌دهی دریا از دوشنبه یکم خرداد به‌طور رسمی آغاز می‌شود اما با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و همچنین سرد شدن هوا ممکن است برخی از طرح‌های دریا از امروز دوشنبه  آغاز به کار نکنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه طرح‌های سامان‌دهی دریا از ابتدای خرداد آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد، تصریح کرد: ۳۵۱ نقطه ممنوعه و حادثه‌خیز داریم که به‌منظور جلوگیری از حوادث امسال در ۳۰۰ نقطه ممنوعه تابلوهای هشداردهنده نصب شده که در جلوگیری از حوادث بسیار مهم است.

قاسمی طوسی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا طرح‌های دریا متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود، بیان کرد: برای جلوگیری از خطر غرق‌شدگی که بعضاً برای ناجیان غریق زمان طوفانی بودن دریا رخ می‌داده امسال با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان کوله‌های ویژه مجهز به کپسول طراحی شده که این کوله‌های مخصوص می‌توانند هشت انسان را از خطر غرق‌شدگی نجات دهند.

وی به پیش‌بینی پیامک‌های هشداردهنده در طول نوار ساحلی مازندران اشاره کرد و افزود: این امر نیز کار جدیدی است که با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت‌های اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل پیامک‌های هشداردهنده تا شعاع ۳۰۰ متری از دریا به‌ویژه زمان طوفانی بودن دریا برنامه‌ریزی شده که این مهم در حال نهایی شدن است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران یادآور شد: سال گذشته تعداد طرح‌های سامان‌دهی دریا ۹۵ طرح بوده که امسال به ۹۸ طرح رسیده است.

قاسمی طوسی با اشاره به به‌کارگیری یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از ناجیان غریق در طرح‌های سامان‌دهی دریای مازندران، اضافه کرد: از این تعداد ۹۰۰ نفر در مناطق حادثه‌خیر و ممنوعه و ۶۰۰ نفر در داخل طرح‌ها در حال فعالیت هستند.

وی درباره حقوق ناجیان غریق که برخی از آنان از تأخیر در پرداخت آن گله‌مند بودند، اظهار کرد: حقوق ناجیان غریق در سال گذشته پرداخت شده و امسال نیز به دنبال این هستیم که پایان خرداد ماه بتوانیم حقوق این افراد را پرداخت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه هدف ما این نیست که مسافران با خاطره‌ای تلخ استان را ترک کنند، گفت: توصیه ما به همه مسافران این است که به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.