خرم آباد- مدیرکل شیلات لرستان گفت: آماده واگذاری 3 مجتمع بزرگ پرورش ماهی در پلدختر استان لرستان به بخش خصوصی هستیم.

لرستان قطب‌ تولید آبزیان/ بخش خصوصی تقویت می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، کیارش بیرانوند بیان کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه شیلات و تولید انواع آبزیان است و باید این استان را یکی از قطب‌های تولید آبزیان در کشور دانست.

وی عنوان کرد: در همین راستا در سال‌های گذشته شاهد توجه ویژه مسئولان به حوزه شیلات در استان هستیم، به نحوی که عملیات احداث چندین مجتمع بزرگ پرورش ماهی در لرستان در دست اجرا بوده و خوشبختانه شاهد پیشرفت مناسب آن‌ها نیز هستیم.

مدیرکل شیلات لرستان ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه اکنون دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با کمبود اعتبارات مواجه است بر اساس تصمیمات صورت گرفته به دنبال واگذاری مجتمع‌های پرورش ماهی استان به بخش خصوصی برای تکمیل آنها هستیم.

بیرانوند عنوان کرد: بر همین اساس مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهی چم‌چیت دورود، دو آب الشتر و همچنین انار رود پلدختر آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند.

این مسئول اظهار کرد: هر یک از مجتمع‌های پرورش ماهی چم‌چیت دورود و دوآب الشتر دارای ظرفیت تولید هزار و ۷۰۰ تن بوده و همچنین و اناررود پلدختر نیز دارای ظرفیت تولید ۳۰۰ تن است.

مدیرکل شیلات لرستان عنوان کرد: بر همین اساس اقدامات لازم در سال‌های ۹۴ و ۹۵ برای احداث و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز مجتمع‌های پرورش ماهی اشاره شده توسط دولت انجام شده و از طریق ماده ۲۷ اقدامات لازم برای واگذاری آنها به بخش خصوصی در حال انجام است.

بیرانوند گفت: در همین راستا یک مرحله مناقصه واگذاری برگزار شده اما متاسفانه سرمایه‌گذاران دارای اهلیت برای واگذاری این مجتمع‌ها پیدا نشدند، به همین دلیل مرحله بعدی مناقصات برای واگذاری این مجتمع‌های پرورش ماهی در حال برگزاری است.

وی گفت: در هر حال البته چندین سرمایه‌گذار آمادگی خود را برای گرفتن مجتمع‌های اشاره شده اعلام کرده‌اند و امیدواریم ظرف یک ماه آینده دو مجتمع بزرگ پرورش‌ماهی چم‌چیت دورود و همچنین دو آب الشتر به بخش خصوصی واگذار شوند و شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این ظرفیت‌های بسیار مهم استان لرستان باشیم.

این مسئول ادامه داد: از تمام ظرفیت خود برای حمایت از بخش خصوصی در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات لرستان استفاده خواهیم کرد، مطمئناً سرمایه‌گذاران می‌توانند با حضور در لرستان موفقیت‌های زیادی در حوزه شیلات به دست آورده چرا که این استان در تمامی جهات دارای ظرفیت لازم برای توسعه بخش شیلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.