استادیار دانشگاه آیت الله بروجردی لرستان، پیام های مهم انتخابات ریاست جمهوری را وحدت ملی و انسجام درونی و نشان دادن اقتدار در مقابل کشورهای دیگر برشمرد.

پیام انتخابات؛ انسجام درونی، اقتدار بیرونی

  به گزارش «قدس آنلاین»، ناهید زینی حسنوند، استادیار دانشگاه آیت الله بروجردی لرستان دیدگاه خود درباره انتخابات ریأست جمهوری را این گونه مطرح کرد:
  «بنده نخست این حضور را خدمت مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب، سپس مردم عزیزمان که به ندای رهبری لبیک گفته و با حضور پرشورشان در عرصه انتخابات برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی رقم زدند، تبریک عرض می کنم».
وی درخصوص تأثیرات انتخابات ایران در عرصه بین الملل تصریح کرد:
  «حضور مردم نشانگر این است که نسبت به سرنوشت و آینده خود حساس بوده و این اهمیت تا جایی است که مردم حاضرند ساعت ها در صفوف متراکم جمعیت ایستاده و خستگی آن را بر تن بخرند، ولی برای کشور مصونیت بیآفرینند. مشارکت بالای مردم در انتخابات نشانگر آن است که مردم خودشان را صاحبان واقعی انقلاب دانسته و با مشارکتشان آینده کشور را رقم می زنند. همچنین در عرصه خارجی نوعی مصونیت آفرینی و واکسینه شدن برای کشور در برابر اهرم زور، تهدید و ارعاب جهانی به وجود می آید. زمانی که مملکتی با شور و شعور خود نشان دهد در صحنه گفتمان انتخابات حرفی برای گفتن دارد، مسلما کشورهای دیگری در رفتار خود مقابل چنین کشوری تجدید نظر کرده و از قوای برون مرزی خود برای نظم دادن، قانونمند کردن و یا تصمیم گیری برای این کشور بهره نمی برند».
 استادیار دانشگاه آیت الله بروجردی لرستان، پیام های مهم انتخابات ریاست جمهوری را وحدت ملی و انسجام درونی و نشان دادن اقتدار در مقابل کشورهای دیگر برشمرد و بیان داشت:
«مسلما در گفتمان درون مرزی پس از ۴۰۰ سال که از تاریخ انقلاب می گذرد مردم به بلوغ سیاسی رسیده و می توانند با توجه به معیارهای مختلفی که برای انتخاب یک رییس جمهور معرفی می شود، فرد مطلوبی را انتخاب کنند، چون در انتخاب این معیارها در مرحله نخست توسط سیستم نظارتی مشخص شده و از میان ثبت نام کنندگان، چند نفر صلاحیت های لازم را احراز می کنند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفتمان درونی نامزدها و عملکردشان دارای اهم و مهم، کل و جزء و اصل و فروع بود که مردم با بررسی این مسائل و بر اساس بینشی که پس از ۴۰ سال پیدا کرده اند، ترجیح دادند به چنین انتخابی دست بزنند. در هر صورت میان کاندیداها همه بر روی برخی اصول توافق داشتند و اختلافشان در نحوه عمل و روش رسیدن به آن اصل بود که انتخاب آقای روحانی نشان می دهد مردم از روش ایشان حمایت کردند».
حسنوند یادآور شد:
  «آقای روحانی طی چهار سال گذشته نشان داده طالب گفتمان بوده و مقداری آزادی بیان را قبول دارند. تأکید دارند مقداری محدودیت ها برداشته شده و مردم در فضایی آزادتر بتواند به بیان ایده و عقیده خود بپردازند که شاید همین روش را مردم پسندیده و به ایشان رأی دادند. اختلاف نیز درباره روش ها بود وگرنه در کلیات هر شش کاندیدا متفق بوده و از این اصول خروج نداشتند. مردم نیز این روش را نسبت به سایر رقبا پذیرفتند».
 استادیار دانشگاه آیت الله بروجردی لرستان با بیان این که طرح برنامه های طرفین در گفت وگوها و مناظره ها و اعلان عمومی آن ها نشان می دهد خلأها زیادی وجود دارد، بر همفکری افراد تأکید کرد و گفت:
  «اگر بر فرض می خواستیم دولت شورایی داشته باشیم شاید وجود هر شش نامزد لازم می شد، چون مکمل های بسیار خوبی برای یک دیگر بودند. در مناظرات خلأ مشخص شد و اگر منتخب مردم می خواهد به نتیجه برسد باید بتواند از برنامه هایی که درباره آن ها فکر شده استفاده کند وگرنه اگر بخواهد تنها روش و برنامه خود را معیار و اصل قرار دهد مسلما نمی تواند موفقیت چندانی کسب کند. دولت نیاز دارد از گروه های مختلف فکری و برنامه های عزیزان در حد مشورت و معاونت گرفتن بهره ببرد».
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:
  «برای دولت جدید آرزوی موفقیت داریم. مسلما دولت نمی تواند به موفقیت برسد مگر این که مردم با دستان توانمند خود و اندیشه های مبتکرانه او را یاری کنند. بدون کمک مردم، دولت راه به جایی نخواهد برد. مردم ضمن این که دولت را برای حضور در عرصه اجرایی تأیید کردند، باید در عمل و اقدام او را یاری کنند».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.