گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۴ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

طرح ضیافت الهی در ۳۴ امامزاده شاخص گلستان اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی اظهار کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خداست و خداوند متعال همگان را برای مهمانی بر سر سفره‌های بی‌منتهای نعمت خویش دعوت کرده است.

وی از اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۴ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: در این طرح ۲۴ مبلغ بومی و ۱۲ مبلغ غیربومی در امامزادگان شاخص استان برای اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در امامزاده‌های شاخص استان مستقر خواهند شد.

حجت‌الاسلام سهرابی افزود: در طرح ضیافت الهی روحانیون در بخش سخنرانی، پرسش و پاسخ، مشاوره وقف، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت در ۱۸ بقعه متبرکه استان  فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در رابطه با افطاری ساده گفت: امسال مراسم افطاری ساده در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب و اجرای نیات واقفین در ۲۳ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف گلستان با اشاره به برخی دیگر از برنامه‌های این اداره کل وادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان افزود: در این ماه برنامه‌های مختلفی از قبیل آماده‌سازی و بازسازی فضای امامزادگان برای استقبال از این ماه، غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان، جز خوانی قرآن کریم در ۱۴ بقعه متبرکه ، محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان در ۱۶ بقعه متبرکه، نمایشگاه ضیافت الهی در ۷ بقعه متبرکه ، ویژه‌برنامه‌های وفات حضرت خدیجه مادر امت، مراسم میلاد جشن امام حسن مجتبی (ع)، مراسم ویژه شب‌های قدر با حضور مداحان و سخنرانان برجسته استانی و کشوری، برپایی نماز عید سعید فطر از دیگر اقدامات و برنامه‌های مهم این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از همه مؤمنین و مؤمنات روزه‌دار استان درخواست کرد تا با حضور در مراسم‌های ویژه ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه برای خودسازی در جوار فرزندان پیامبر (ص) تلاش کنند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورها و اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان ترویج. تبلیغ مفاهیم قرآن و ایجاد محافل انس با قرآن کریم اجرای دقیق نیات واقفان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.