بیرجند- مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت:۳۰۰ ویژه برنامه برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در خراسان جنوبی تدارک دیده شده است.

۳۰۰ ویژه برنامه برای گرامی داشت فتح خرمشهردر خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، محمد رضا فخرظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سوم خرداد درتقویم جمهوری اسلامی ایران روز مقاومت، ایثار وایستادگی نامگذاری شده است

وی  گفت : بازدید از خانواده شهدا وایثارگران عملیات بیت المقدس، افتتاح نمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی، رونمایی از دوکتاب در حوزه دفاع مقدس، شب شعر، ویزیت رایگان بیماران، پخش فیلم با موضوعات دفاع مقدس در سینماهای استان، عطرافشانی وگلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی ، ورزشی وتجلیل از رزمندگان عملیات دفاع مقدس از مهمترین برنامه های این ایام است .

مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود :۲ گردان ابوذر و مالک اشتر از خراسان جنوبی در عملیات بیت المقدس شرکت داشتند که ۱۸شهید و۷جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

وی از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه همزمان با سالروز فتح خرمشهر در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: بازدید از خانواده شهدا، افتتاح نمایشگاه کتاب محصولات فرهنگی در کتابخانه تخصصی انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری مراسم شکرگزاری در مساجد، عطرافشانی مزار شهدا در استان و برگزاری مراسم فتح خرمشهر ویژه خواهران در هیئت حسینی بیرجند از جمله برنامه‌های سالگرد فتح خرمشهر است.

فخر صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی را یکی از برنامه‌های محوری عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین سر دادن  سرودهای انقلابی توسط رزم نوازان نیروهای نظامی و انتظامی در میادین مرکز استان، پخش ندای آزادی خرمشهر از صدا و سیما و اجرای بانگ مقاومت و پیروزی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از دو کتاب نوک پیکان و واحد گمنام، برگزاری مراسم ویژه سالروز خرمشهر در بوستان آزادگان، برگزاری مراسم متعدد شب شعر و خاطره در تمام شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس در ادارات از دیگر برنامه‌های سالگرد فتح خرمشهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های خراسان جنوبی یادآور شد: برگزاری میزگرد در رابطه با تدوین و تشریح این عملیات در صدا و سیما، ویزیت رایگان بیماران در مراکز درمانی نیروهای مسلح مرکز استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، برگزاری مراسم گرامیداشت و تجلیل از رزمندگان بیت المقدس در هر شهرستان استان و برگزاری مستند دروازه کربلا از دیگر برنامه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.