خط قرمز- بهاره بختیاری:دختر 4ساله‌ای که بخاطر آزار و اذیت مادرش دچار سوختگی شدیدی شده بود، با کمک همسایه‌ها برای مداوا به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

سوختن نازنین 4ساله در آتش خماری مادرش

نازنین دختر 4ساله‌ای است که 7ماهه به دنیا می‌آید در حالی که پدرش قبل از به دنیا آمدن او تصمیم می‌گیرد مادرش را به خاطر اعتیاد شدید طلاق دهد.

غم نداشتن پدر از یک طرف، اعتیاد مادر طرف دیگر باعث می‌شود تا او در کودکی غمگین و افسرده باشد.

نازنین 4ساله هنوز فرق بین اسباب بازی را با لوازم مصرفی مادرش نمی‌داند. بارها از سر سهل انگاری مادر دچار سوختگی شده و با درد و سوزش کنار آمده است؛ اما این بار صدای ناله و گریه‌هایش به گوش همسایه‌های محل می‌رسد، تا این دختر نازنین از شرایط وحشتناک خانه مادر نجات یابد.

طی تمام سال‌های عمر کوتاهش مادر او بجای ترک اعتیاد به میزان مصرفش می‌افزود و از دخترک به عنوان ابزاری که بتواند خرجی روزانه را بدست بیاورد، استفاده می‌کرد.

حضور وقت وبی وقت مردان معتاد و مواد فروش به شکایت همسایه‌ها از این زن منجر شد؛ مأموران در مقابل اعتراضات همسایه‌ها قفل پلمب بر در خانه این مادر معتاد زدند؛ اما او این ممنوعیت قانونی را هم زیر پا گذاشت؛ پلمب را شکست و باز او بود  و مواد مخدر و مردانی که وقت وبی وقت به آنجا رفت و آمد داشتند.

نازنین هرگز طعم شیرین محبت مادری را نچشید، هرگز با همسالانش بازی نکرد وتا دید و شنید حسرت داشتن حداقل‌های یک کودک و زندگی کودکانه.

اما این پایان زندگی ناخوشایند دختر 4ساله نبود؛ مادر معتاد اگر چه در نشئگی دستی به سرش می‌کشید اما امان از روزهای خماری...روزی که در خماری دخترک بهانه گیری کرد و مادر عصبی او را می‌سوزاند، از گردن تا سرانگشت پا؛ فریادهای و گریه‌های کودک همسایه‌ها را به این شیره کش خانه می‌کشاند و صحنه دختر سوخته داغ دل آن‌هارا تازه می‌کندو نازنین را به بیمارستان می‌رسانند تا زنده بماند و پلیس را خبر می‌کنند.

تکتم رحیمی دادیار سرپرستی ناحیه 5مشهد در خصوص پرونده هایی از این دست می‌گوید: با توجه به اینکه بعد از طلاق زوجین حضانت کودکان زیر 7سال به مادر سپرده می‌شود و مادران به دلیل مشکلات اقتصادی از پس هزینه‌های زندگی برنمی‌آیند، وارد چنین بیراهه‌هایی می‌شوند.

رحیمی می‌افزاید: دستگاه دولتی باید برای جلوگیری از چنین مشکلاتی مادران سرپرست خانوار را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.