۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: 532119

«اگر به سخنرانی ترامپ در عربستان سعودی توجه کنیم به راحتی درک خواهیم کرد که این موضوعی مضحک و -باید گفت- نفاق آمیز است؛ اما تحلیلگران رسانه ای از پرداختن به آن خودداری کرده اند...»

اقدام مضحک ترامپ و ملک سلمان!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز، پایگاه آمریکایی "هافینگتون پست" (Huffingtonpost)، با انتشار یادداشتی به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی پرداخته و سیاست های دونالد ترامپ در قبال مسلمانان را مورد نقد قرار داده است.

 در این گزارش آمده است:

«اگر به سخنرانی ترامپ در عربستان سعودی توجه کنیم به راحتی درک خواهیم کرد که این موضوعی مضحک و -باید گفت- نفاق آمیز است؛ اما تحلیلگران رسانه ای از پرداختن به آن خودداری کرده اند. اولا چرا ترامپ برای متحد کردن مسلمانان به عربستان سعودی رفته است؟ این ایده که مسلمانان برای  متحد شدن، از میان همه مردم دنیا به ترامپ نیازمند هستند، توهین به مسلمانان است. به علاوه، ملک سلمان و رهبران سعودی، آنگونه که ترامپ می گوید، رهبران جهان اسلام نیستند. عربستان 2 درصد از جمعیت جهانی مسلمانان را تشکیل می دهد و از نگاه مسلمانان، آن ها افراطی هستند.

 اکثر مسلمانان جهان سیاست های عربستان سعودی را دوست ندارند و معتقدند که حکومت سعودی تفسیری کوته فکرانه از اسلام دارد.  کدام مسلمانی دوست دارد به سخنرانی ترامپ گوش فرا دهد؛ آن هم پس از اظهارات متعصبانه و نژادپرستانه ای که ترامپ پیش از این درباره اسلام و مسلمانان داشته است.

 اظهارات اسلام هراسانه و سخنان بی معنا و مفهوم درباره اسلام، بخش ثابتی از لفاظی های ترامپ بوده است. این مسخره است که دونالد ترامپ به عربستان سعودی سفر کرده است تا با مسلمانان صحبت کند، در حالی که او نه تنها مسلمانان را در کشور خودش نادیده می گیرد بلکه تلاش می کند آن ها را اهریمنی و هولناک جلوه دهد و قوانینی علیه آن ها وضع نماید.

ترامپ حتی در عربستان سعودی نیز از گفتن کلماتی مانند "تروریسم اسلامی" خودداری نمی کند؛ واژه ای که تروریسم را به اسلام نسبت می دهد در حالی که اسلام همیشه با تروریسم شدیدا مخالفت کرده است.

اگر ترامپ واقعا به دنبال مبارزه با تروریسم است باید به اسرائیل فشار بیاورد که شهرک سازی های غیر قانونی را متوقف کند، به حمایت های آمریکا از حکومت های سرکوبگر پایان دهد و اسلام هراسی را کنار بگذارد.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.