بیرجند- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات یگان حفاظت در قالب یک طرح ۶ ماهه ازسوی  وزارت دفاع به یگان یگان حفاظت محیط زیست کشور اختصاص می یابد

۱۰۰ میلیارد تومان برای  تجهیزات یگان حفاظت محیط زیست کشور اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند،سرهنگ حمیدرضا خیلدارعصر دوشنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده درمیان با بیان اینکه از ۱۷ میلیون هکتار اراضی محیط زیست کشور حفاظت می شود اظهار داشت: به ازای هر۶ هزارهکتار یک محیط بان داریم که این با نرم جهانی فاصله زیادی دارد به طوری که در جهان به ازای هر از هکتار یک محیط بان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی ظرفیت بسیار خوبی دارد گفت: حیات وحش خوب منطقه حفاظت شده درمیان نشان از آرامش حیات وحش و همکاری مردم در این زمینه است و ثابت کرده که مردم در امر محیط زیست سهیم هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به کمبود نیروی محیط بان درکشور تصریح کرد :بعد از تصویب لایحه ساختاری و آموزشی لایحه حمایت از محیط بانان و افزایش حقوق آنان نیز تصویب شد.

خیلدار یادآورشد: در سال گذشته هزار و ۵۰۰ نفر محیط بان آموزش دیدند و امسال هم۴۰۰نفر دیگرآموزش تخصصی می بینند.

وی خاطرنشان کرد:نظام آموزشی تصویب شده برای محیط بانان یک نظام اموزشی طولی است که محیط بان هر ۴ سال یکبار آموزش می بیند  وضمن دریافت مدرک درازای آن ارتقا و حق درجه می گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشورافزود : در اکثر استان ها در بحث درگیری با متخلفان به علت عدم گاهی و آموزش محیط بانان  با مشکلاتی روبرو بوده ایم که بعد از دوره های آموزشی و مباحث قانونی محیط بانان وارد کار می شوند و هر جا متخلفی باشد بدون اغماض برخورد خواهد شد.

خیلدار بیان اینکه سال گذشته ۳ محیط بان ما هنگام ماموریت به شهادت رسیدند اظهار داشت : در بحث سلاح، تجهیزات و جلیقه ضدگلوله که جزو ملزومات مهم یگان است قرار است وزارت دفاع حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات یگان حفاظت در قالب یک طرح ۶ ماهه ارائه دهد.

وی گفت:موتور ۲۵۰ که بتوانند در منطقه گشت زنی کنند، سلاح، جلیقه، گاو صندوق های سلاح و مهمات، دوربین های چشمی و حفاظت هوشمند است که در ۶ ماه آینده تحویل یگان ها خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.