مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که سیاست جدید کشورش در افغانستان شامل پاکستان نیز می‌شود زیرا واشنگتن با سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم مخالفت است.

پاکستان هم درگیر استراتژی جدید آمریکا در افغانستان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «نیو دهلی تایمز»، ژنرال «مک مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که سیاست جدید آمریکا در قبال افغانستان بزودی اعلام خواهد شد. این سیاست جدید شامل شامل پاکستان نیز خواهد شد.

مقامات آمریکایی پیش از این تاکید داشتند که سیاست جدید آمریکا تنها متوجه افغانستان است.

مک مستر در این باره گفت: ما در انتهای چند هفته آینده فرصت بسیار خوبی برای استراتژِی بسیار تاثیرگذارتر برای مشکلات افغانستان، پاکستان و منطقه خواهیم داشت.

این در حالی است که واشنگتن تقریبا تصمیم افزایش چند هزار نیرو در افغانستان را نهایی کرده و تنها زمان اعزام این نیروها پس از بازگشت ترامپ تعیین خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا، مک مستر و تیم مشاوران ارشد امنیتی خود را مسئول ایجاد سیاست آمریکا در افغانستان و پاکستان کرده است که شامل جنوب آسیا نیز خواهد شد.

مک مستر در حال بررسی اعزام پنج هزار نیروی بیشتر به افغانستان است و از متحدان خود در ناتو نیز درخواست کرده تا نیروهای بیشتری را اعزام کنند.

بنظر می‌رسد آمریکا و متحدانش در ناتو برای بررسی گزینه‌های خود در افغانستان به زمان بیشتری احتیاج دارند.

مک مستر در رابطه با حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی نیز گفت که آمریکا با سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم مخالف است و این کشور را تحت فشار گذاشته تا اقدامات بیشتری را در این باره انجام دهد.

از سوی دیگر، به دلیل اینکه نابودی گروه‌های تروریستی امنیت کریدور اقتصادی چین و پاکستان را نیز تضمین خواهد کرد، شاید چین نیز این بار تلاشی برای مداخله در این خصوص نداشته باشد.

این رسانه هندی در یادداشت خود نوشته که  افراط‌گرایان پاکستان از سال 1980 تاکنون موفق به تبدیل افغانستان به گورستان امپراطوری‌های بزرگ بوده‌اند، بار دیگر دور هم جمع خواهند شد تا آنها نیز سیاست جدید خود را در قبال آمریکا شکل دهند.

در انتهای این یادداشت آمده است که جهان هنوز به توانایی‌های پاکستان برای ایجاد مشکلات بی‌شمار و فاجعه برای همسایگان دوستدار صلح و متمدن خود پی نبرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.