خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

متلک امام جماعت پیشین

العالم/ «عادل الکلبانی» - امام جماعت پیشین مسجدالحرام- با اشاره به شکل گیری هشتگ ایوانکا- دختر ترامپ- در فضای مجازی عربستان، با لحن تمسخرآمیز در توییتر نوشت:  مشخص است که اکنون جامعه آماده عبادت برای ماه رمضان می شود!

واکنش زن سعودی به هموطنانش

العالم/  یک زن سعودی به شکل گیری هشتگ ایوانکا در فضای مجازی عربستان واکنش نشان داد و کسانی را که در پیگیری خبرهای ایوانکا- دختر ترامپ-  "لَه لَه" می زنند، "گوسفندان عقب مانده" نامید.

ایوانکا و "گارد تشریفات"

فرارو/ عبور ایوانکا ترامپ به همراه جرد کوشنر- همسرش- از روبروی گارد تشریفات در کاخ الیمامه عربستان موجب شد تا نگاه نیروهای گارد به سوی ایوانکا جلب شود و نظم شان درهم بریزد. ماجرایی که از نگاه دوربین های رسانه ها پنهان نماند.

هدیه ترامپ به روحانی

قدس/ هفته نامه آمریکایی نیویورکر در توییتی می نویسد: هرچند حسن روحانی پیروز انتخابات شد، اما ترامپ- بدون توجه به این نتیجه- درپی ایجاد ائتلاف علیه ایران و ساختن تحریم ‌های تازه علیه تهران است.

‌بدترین گزینه برای نخستین سفر

قدس/ تحلیلگر نشریه فارین پالیسی می نویسد: عربستان سعودی بدترین گزینه برای اولین سفر خارجی ترامپ بود و برای این سخنش به ده علت اشاره می کند و می افزاید: حکومت سعودی صادر کننده تفسیر افراطی از اسلام است و تروریسم را -در سراسر جهان- تامین مالی می‌کند.

دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار

باشگاه خبرنگاران/ محمدجواد ظریف- وزیر خارجه- در واکنش به ادعای ترامپ - رئیس جمهوری آمریکا- علیه ایران در عربستان، با کنایه در توییتر نوشت: ایران که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است، از سوی  رئیس جمهوری آمریکا که در «مهد دموکراسی و میانه روی» است، مورد حمله قرار می گیرد. این حمله آیا سیاست خارجی است یا  دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

عاشق کفش هایت ...

شفاف/ ترامپ در جواب ژنرال سیسی- رئیس جمهور مصر- که از وی تمجید کرد، گفت: عاشق کفش هایت هستم، پسر! ... عجب کفش هایی!

معمای مرموز میدلزبورو

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته اکسپرس، سخنگوی سفارت کره شمالی در لندن درباره نصب پرچم کشورش در حیاط یک خانه در میدلزبورو انگلیس گفت: ما آدمی را که در میدلزبورو زندگی کند نداریم، اما چرا مشاهده پرچم کره شمالی در آن شهر تا این اندازه برای شما عجیب است؟

علامت سوال در مرکز میانه روی

باشگاه خبرنگاران/ در ادامه سفر ترامپ به عربستان، شاه سعودی در حضور سران عرب، یک مرکز با نام «میانه روی» افتتاح کرد که گویا می خواهد از  باورهای افراطی جلوگیری کند. این در حالی است که مدرسه های دینی وهابی در برخی کشورهای منطقه، سالانه صدها عامل انتحاری تندرو - با پول سعودی- تربیت می کند و به سراسر دنیا می فرستد.

اعتراض در دانشگاه نوتردام

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته ایندیپندنت، صدها دانشجوی دانشگاه نوتردام پس از اهدای دکترای افتخاری به مایک پنس- معاون ترامپ- در اعتراض به سیاست های مهاجرتی و نژادپرستانه ترامپ، مکان سخنرانی او را ترک کردند.

لنگه کفش ها در کرانه باختری

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته رویترز، عکس های منتشر شده از کرانه باختری برای استقبال از ترامپ، بیانگر چاپ پوسترهای بزرگ از ترامپ- برای پرتاب کردن لنگه کفش به سوی وی- در این بازدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.