۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد خبر: 532154

قوای مقننه و مجریه کویت امروز / دوشنبه/ به صورت جداگانه با صدور بیانیه هایی پیروزی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند .

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هیات دولت کویت دقایقی پیش در پایان نشست خود با صدور بیانیه ای ضمن تبریک صمیمانه پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای دولت و ملت ایران آرزوی موفقیت کرد.
دولت کویت همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید ایران در تحقق خواسته های ملت ایران و تحقق آرمان های جهان اسلام موفق و موید باشد .
دولت کویت در بیانیه خود تاکید کرد: کویت امیدوار است تا شرایط همکاری و تعامل مشترک با جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق صلح و ثبات منطقه ای و تعامل جهت پیشرفت منطقه هرچه بیشتر فراهم شود و ادامه یابد .
امروز همچنین مرزوق الغانم رییس مجلس امت با ارسال پیامی به دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات را تبریک گفت .
پیش از این شیخ صباح الاحمد امیر کویت نیز در پیامی به رییس جمهور کشورمان پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفته بود .
همچنین خالد الجارالله قائم مقام وزیر امور خارجه کویت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: کویت برای دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران آرزوی موفقیت می کند و امیدوار است که روابط مشترک شورای همکاری و ایران براساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر توسعه یابد.
وی افزود: کویت همواره به دنبال عادی سازی روابط ایران با کشورهای شورای همکاری بوده است و به ارتقای فضای همکاری با دولت ایران امیدوار است.
جارالله گفت: کویت به نتایج انتخابات ایران احترام می گذارد و برای دولت آتی ایران نیز در ماموریت خود آرزوی موفقیت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.