دست‌اندرکاران جشنواه مردمی «میم»، به همراه مادران فعال در این جشنواره با جمعی از مادران مسیحی استان مرکزی در کلیسای «مسروپ» دیدار و از آنان تجلیل کردند.

دیدار مادران مسلمان و مسیحی اراکی در جشنواره «میم»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بر اساس تقویم ارامنه تاریخ 14 می مصادف با روز مادر است که در تاریخ اسلامی هم این روز به‌عنوان روز نزول فرشته‌ای آسمانی در جوار حضرت مریم(س) محسوب می‌شود.

دست‌اندرکاران جشنواره مردمی «میم» با محوریت جایگاه مادران در استان مرکزی به‌مناسبت این روز، به دیدار تعدادی از مادران مسیحی در کلیسای مدرسه امین ارامنه رفته و از این مادران قدردانی کردند.

در این مراسم دبیر جشنواره مردمی «میم» پس از بازدید از کلیسای تاریخی مدرسه امین، در جمع ارامنه حاضر در کلیسا به سخنرانی و بیان نکاتی در زمینه ارزش مقام مادر پرداخت.

«میم»، سرآغاز مهر مادری

«حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی»، دبیر جشنواره مردمی «میم» در استان مرکزی با اشاره به هدف این بازدید اظهار داشت: جمعی از فعالان عرصه فرهنگ گرد هم آمده‌اند و جشنواره‌ای مردمی تحت عنوان «میم» برگزار کرده‌اند که شعار این جشنواره «میم، سرآغاز مادری» انتخاب شده و اصلی‌ترین هدف این جشنواره تبیین جایگاه و منزلت مادری در جامعه است تا هر دختری که به جایگاه مادری می‌رسد ارزش آن را بداند و به آن افتخار کند.

وی افزود: براساس تحقیقاتی که در عرصه فرهنگی و اجتماعی و به‌‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که موضوع مادری، بهترین مسئله‌ای است که می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها و مسائل فرهنگی را برطرف کند. جایگاه مادر در تمامی ادیان، آداب‌، رسوم و فرهنگ‌ها بسیار رفیع و ارزشمند است و اگر ما بتوانیم این جایگاه را به مادران بازگردانیم و مادران به ارزش والای خود در بنای خلقت پی ببرند، به‌طور قطع می‌توانیم بسیاری از معضلات فرهنگی‌مان را در جامعه برطرف کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره جامعه گفت: در تمامی آیات قرآن کریم زن و مرد مساوی مطرح شده‌اند و در سوره آل‌عمران و در شأن حضرت مریم(س) ذکر شده که هیچ مردی همانند این زن نیست، زیرا مقرر شده بود که این دختر مادر حضرت عیسی(ع) شود.

تاج آبادی گفت: با توجه به اهداف جشنواره «میم» و در نظر داشتن بیانات بزرگان دین، در نظر داریم که با برقراری اتحاد و صمیمیت میان همشهریان ارمنی و مسیحی ساکن در اراک با زنان مسلمان این شهر در راستای برطرف شدن معضلات اجتماعی که مادر در آنها جایگاه ویژه‌ای دارد به پا خیزیم و اصلی‌ترین رکن پیروزی و دستیابی به این هدف اتحاد میان افراد با ادیان متفاوت است.

حاضران این مراسم پس از بازدید از بنای کلیسا و آشنایی با برخی از آداب حضور در کلیسا در محفلی به‌میزبانی همشهریان ارامنی اراک حاضر شدند و مورد استقبال ایشان قرار گرفتند. در این جلسه یکی از اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه شهر اراک هم به سخنرانی پرداخت و از عوامل تدارک این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

مادر، مقام والای انسانیت‌

«بابکن آبرامیان» در این مراسم با اشاره به جایگاه مادری گفت: ما مادر را مقام والای انسانیت می‌دانیم، زیرا آنها با شیره وجود خود فرزندان را پرورش می‌دهند و از هیچ جانفشانی برای فرزندانشان دریغ نمی‌کنند و به این سبب جایگاه والایی دارند.

عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه اراک ادامه داد: جایگاه مادر در تمامی ادیان از منزلت بسیار بالایی برخوردار است، اما در دین مسیحیت و میان ارامنه به‌سبب حضور مبارک حضرت مریم(س) در دین مسیحیت نگاه ویژه‌ای به منزلت مادر شده است.

در پایان این مراسم عوامل برگزارکننده جشنواره «میم» با اهدای هدایایی به مادران ارمنی، به جایگاه مادران و مقام شهدای ارامنه ادای احترام کردند. گفتنی است استان مرکزی 112 شهید مسیحی تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 3 شهید از شهر اراک بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.