۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱
کد خبر: 532204

بیانیه مشترک حذف موانع تجارت میان ترکیه و روسیه با حضور نخست وزیران دو کشور توسط محمد شیمشک معاون نخست وزیر ترکیه و ارکادی دورکویچ معاون نخست وزیر روسیه به امضا رسید.

ترکیه و روسیه سند مشترک امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین، این بیانیه مشترک در خصوص لغو محدودیت ها و ممانعت های تجاری بین دو کشور و در جریان دیدار امروز بینالی یلدریم و دیمیتری مدودوف نخست وزیران ترکیه و روسیه در شهر استانبول به امضا رسید.
نخست وزیران ترکیه و روسیه امروز دوشنبه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه در شهر استانبول دیدار و مذاکره کردند.

این بیانیه گامی مهم برای افزایش سطح همکاری میان ترکیه و روسیه به شمار می رود چرا که روابط تجاری دو کشور که از زمان هدف قرار گرفتن هواپیمای سوخوی 24 روسیه در مرز سوریه به وسیله ترکیه در 24 نوامبر 2015 (سوم آذر 1394) دچار تنش جدی شده بود، به شکل معنادار ترمیم شده و هنوز به حالت عادی گذشته بازنگشته است.
ترکیه با عقب نشینی از موضع قبلی خود و با عذرخواهی از روسیه در مسیر ترمیم روابط قرار گرفت و دو طرف علاقه مندانه در این زمینه اقداماتی را آغاز کردند.

اردوغان در اولین سفر خارجی خود در دوران پسا کودتا به روسیه سفر کرد و البته پیش از آن، در پیامی بابت سرنگونی هواپیمای سوخو روسی عذرخواهی کرد و با انجام چندین سفر به روسیه، گام های اساسی در تنش زدایی در روابط آنکارا و مسکو برداشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.