مشهد- مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: برای تنظیم بازار اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز ماه مبارک رمضان مانند برنج، شکر، مرغ و گوشت قرمزسهمیه کشوری تعیین شده است که سهم خراسان رضوی بیش از ۱۰ درصد سهمیه کشوری است.

سهمیه ۸۰۰۰ تنی کالاهای اساسی خراسان رضوی در ماه رمضان

سید حمیدرضا جوادی در گفت گو با خبرنگار ما افزود: سهمیه برنج ۲۴۱۰ ۴ تن، شکر ۴۲۰۰ تن، مرغ ۱۵۰۰ تن و گوشت قرمز ۱۶۵ تن در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص قیمت این اقلام برای مصرف کننده اضافه کرد: نرخ گوشت مرغ منجمد ۵۷۰۰، برنج۲۷۰۰، شکر ۲۸۵۵ و گوشت قرمز هم با توجه به متفاوت بودن به طور متوسط هر کیلو۲۱هزار تومان برای مصرف کننده خواهد بود.
وی در خصوص زمان توزیع کالاهای یاد شده در بازار مصرف تصریح کرد:در حال حاضر کار در مرحله معرفی مباشرین برای تأمین و تحویل سهمیه‌های یاد شده است که به نظر می‌رسد ظرف یکی، دو روز آینده این کار به اتمام رسد و توزیع کالاهای یاد شده آغاز شود.
وی ادامه داد:کالاهای طرح تنظیم بازار در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف عرضه می‌شود.
وی درباره برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت نیز گفت: نمایشگاه طرح ضیافت با هدف عرضه کالاها و اقلام اساسی پر مصرف و مورد نیاز در ماه مبارک رمضان در روزهای آینده در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود.
جوادی درباره اقدام‌های انجام شده در خصوص احتمال گران شدن قیمت خرما و پنیر که عموما هر ساله در ماه رمضان با افزایش قیمت مواجه می‌شود، گفت: در این رابطه نیز پیش بینی‌هایی شده است و خرما و پنیر به شکل استانی تأمین شده است تا در صورت افزایش قیمت به بازار عرضه و بازار تعدیل شود.
مشاورعالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص نگرانی مردم از افزایش قیمت مرغ افزود: قیمت مرغ افزایش نیافته است، بلکه در یکی، دو ماه گذشته به دلیل کاهش مصرف نرخ مرغ کاهش داشته است و به نوعی تولید کننده متضرر شده است.
جوادی ادامه داد:در حال حاضر مرغ گرم در بازار به نرخ۷۱۰۰ عرضه می‌شود، که هنوز هم به حالت طبیعی نرسیده و تولید کننده متضرر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.