دهلران- فرماندار شهرستان دهلران گفت: بازگشایی مرز چیلات, ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه و ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش در سال ۹۶ در شهرستان دهلران تحقق می‌یابد.

ارتقاء فرمانداری شهرستان دهلران/مرز چیلات بازگشایی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید حسینعلی موسوی در حاشیه جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: با عنایت دولت و تلاش‌های مسئولان ارشد استان این شهرستان در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی خواهد بود.

وی گفت: از جمله مطالبات مردم این شهرستان بازگشایی مرز رسمی با کشور عراق در این شهرستان است که در چند سال گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه نتایج خوبی نیز در این زمینه در شرف تحقق است.

فرماندار شهرستان دهلران تصریح کرد: استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که ۵۵ درصد آن یعنی ۲۲۰ کیلومتر در خاک شهرستان دهلران قرار دارد.

وی افزود: از سوی دولت جمهوری اسلامی عزم خوبی برای بازگشایی مرز رسمی در نقطه مرزی چیلات شهرستان وجود داشت اما عدم اقدام جدی از سوی کشور همسایه ایجاد مرز رسمی چیلات را همواره با مشکل مواجه کرده بود.

موسوی ادامه داد: آنچه که باید به عنوان نوید به مردم این شهرستان اعلام شود این موضوع است که در چند روز گذشته وزارت کشور عراق نیز با ایجاد مرز رسمی چیلات موافقت کرده و در آینده نزدیک گروه‌ های مشترکی از دو کشور دیگر اقدامات قانونی لازم در این زمینه را انجام خواهند داد.

فرماندار شهرستان دهلران تصریح کرد: قطعاً ایجاد مرز رسمی چیلات یک کار استراتژیک است زیرا می‌تواند وضعیت اقتصادی, معیشتی, اشتغال و بسیاری موضوعات دیگر همچون مهاجرت معکوس را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سید حسینعلی موسوی در ادامه به ارتقاء فرمانداری این شهرستان به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه نیز تلاش‌های زیادی کرده و این موضوع نیز که می‌تواند برای ارتقاء شهرستان بسیار مهم باشد در سال ۹۶ عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: این شهرستان شاخص‌های لازم برای ارتقاء به فرمانداری ویژه از جمله دوری از مرکز استان, پراکندگی جمعیت و نقاط شهری و روستایی, تنوع آب و هوایی, مرز مشترک, در مسیر عتبات عالیات بودن و همچنین ذخایر عظیم نفت و گاز را دارد و تنها به لحاظ جمعیتی که باید ۲۵۰ هزار جمعیت داشته باشد مشکل دارد که در سفر اخیر مسئولان کشوری به این شهرستان قول مساعد برای تحقق فرمانداری ویژه دهلران داده شد.

فرماندار شهرستان دهلران همچنین به ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش دشت عباس پرداخت و اظهار داشت: دهستان دشت عباس هم همه فاکتورهای لازم برای ارتقاء را دارد و در آینده نزدیک این موضوع اجرایی می‌شود.

وی گفت: قطعاً بازگشایی مرز چیلات, ارتقاء فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه و همچنین ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش دشت عباس از خدمات ماندگار دولت در این منطقه خواهد بود که در سال ۹۶ محقق خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.