پس از آنکه مقامات کره شمالی اعلام کردند که با آزمایش موشکی اخیر، پیونگ‌یانگ قادر است به خاک آمریکا حمله کند، منابع نظامی کره جنوبی گفتند که این موشک میان‌برد بوده و قادر نیست به خاک آمریکا برسد.

سئول: موشک‌ آزمایش شده اخیر کره‌شمالی قادر نیست به خاک آمریکا برسد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  منابع نظامی کره جنوبی اعلام کردند که آزمایش تسلیحاتی اخیر کره شمالی، آزمایش یک موشک بالستیک میان‌برده بوده و این موشک قادر نیست به خاک آمریکا برسد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پس از آزمایش موشکی روز یکشنبه کره شمالی، رسانه‌های این کشور اعلام کردند که این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است و حالا این امکان برای پیونگ یانگ وجود دارد که به خاک آمریکا حمله کند.

بر اساس این گزارش، با این وجود کره جنوبی پس از آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ اعلام کرده است که این موشک با برد کمتر از هزار و ۵۰۰ مایل قادر نیست به نزدیک‌ترین نقطه از خاک آمریکا در منطقه گوآم با فاصله حدود ۲ هزار و دویست مایلی برسد.

مقامات سئول تأکید کرده‌اند که ادعاهای پیونگ‌یانگ درباره برد موشک آزمایش شده صحت ندارد.

«روه جائه چئون» سخنگوی ارتش کره جنوبی به خبرگزاری «یونهاپ» اعلام کرد که «پس از بررسی‌های به عمل آمده درباره مسافت قابل پیمایش موشک آزمایش شده از نقطه پرتاب در یک زاویه معمولی، ما بر این باوریم که این یک موشک میان‌برد بوده است.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.