قزوین- ‌استاندار قزوین از عملکرد جهاد کشاورزی در اجرای طرح آبیاری نوین در استان قزوین انتقاد و روند آن را کند و غیرقابل دفاع دانست.

روند اجرای طرح آبیاری نوین در قزوین کند و غیرقابل دفاع است

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی  استاندار قزوین شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهور در اجرای آبیاری تحت فشار که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید بپذیریم که کمبود آب در کشور و استان قزوین جدی است و با بحران در این زمینه مواجهیم که باید به سرعت از کشاورزی سنتی فاصله بگیریم و منابع آبی را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین اجرای ۲۲ هزار هکتار آبیاری مدرن مصوب شد که تا پایان تیرماه ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار آن تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار قزوین تصریح کرد: در شرایطی که بیش از ۹۰ درصد منابع آبی استان و کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود باید بتوانیم بسرعت طرح‌های نوین آبیاری را عملیاتی کنیم تا از منابع آبی صیانت شود.
وی یادآورشد: با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت که تا ۷۵ درصد پیش‌بینی شده انگیزه مناسبی برای مشارکت کشاورزان ایجاد شده و انتظار داریم با اجرای طرح‌های تجمیعی در بخش آبیاری مدرن بتوانیم به نیازهای کشاورزان پاسخ داده و از منابع آبی هم حفاظت کنیم.
همتی ‌گفت: امیدواریم کشاورزان و باغداران با همکاری در اجرای طرح‌های آبیاری به ما کمک کنند تا به صورت متمرکز بتوانیم این کار را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا پیش از دولت تدبیر و امید، 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر پوشش آبیاری‌های نوین قرار داشت.
‌همتی ادامه داد: در دولت یازدهم اجرای روش‌های آبیاری مدرن در سطح 25 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قزوین در دست اجرا است که کار مربوط به اجرای این طرح‌ها در پنج هزار هکتار به پایان رسیده است.
در سفر رئیس جمهوری به قزوین در مهر ماه امسال، تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به روش‌های آبیاری نوین مورد تصویب قرار گرفت.
رئیس جهاد کشاورزی استان در این جلسه با ارائه گزارشی از طرح آبیاری نوین در استان تشریح کرد: با اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری مدرن با اعتباری بالغ بر ۱۵۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زمینه توسعه کشاورزی مدرن در استان مهیا شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با ابلاغ مصوبات سفر در کمتر از یک هفته با تجهیز کارگاه‌ها عملیات اجرایی آغاز شد و تا سوم اردیبهشت از مجموع ۲۰ هزار هکتار حدود ۶ هزار هکتار به پایان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.