بجنورد- زلزله ۵.۷ ریشتری خراسان شمالی بالغ بر ۵ میلیارد ریال به شبکه برق استان خسارت وارد کرد.

زلزله خراسان شمالی ۵ میلیارد ریال به شبکه های برق استان خسارت زد
 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مدیر توزیع برق شهرستان بجنورد با اعلام این نکته که هنوز میزان دقیق خسارت وارده مشخص نشده است میزان تقریبی خسارت های وارده به شبکه برق شهرستان بجنورد را ۳ میلیارد ریال برآورد کرد.
مهندس احمد بوستانی علت بروز خاموشی هنگام وقوع زلزله را به دلیل شدت ارتعاشات شبکه و تداخل فازها و اتصال کوتاه شدن شبکه عنوان کرد و افزود: ۲ پست فشار قوی بدرانلو و بجنورد به دنبال این حادثه بلافاصله از مدار خارج و پس از آن ۱۶ فیدر منتهی به این پست های نیز قطع شد.
وی از اعزام سریع گروه های اتفاقات و عملیات برای رفع خاموشی خبر داد و اظهار داشت: با تلاش نیروهای اعزامی، در ساعت اولیه پس از حادثه فیدرهای بحرانی مراکز حساس از پست باباامان برق دار شد و پس از آن تلاش برای برق دار کردن گلستان شهر آغاز شد.
این مسئول با اشاره به این که روز پس از حادثه نیر ۷۰ نفر در قالب ۲۲ گروه برای برق رسانی به ۱۸ روستای حادثه دیده اعزام شدند گفت: ۲۲۳ کنتور شکسته شده و زیر آوار مانده در همان روز نخست اصلاح و سرویس و نصب مجدد شد و عملیات برق رسانی به چادرهای امدادی منازل تخریب شده نیز با موفقیت انجام شد.
 بوستانی همچنین از اعزام مجدد  ۹ گروه به روستاهای حادثه دیده برای بازرسی مجدد خبر داد.
 مدیر توزیع برق شهرستان مانه و سملقان نیز در این ارتباط گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر پیش قلعه از توابع شهرستان مانه و سملقان، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به شبکه های برق این شهرستان خسارت وارد شد.
علیرضا دلبری افزود: ۸ تیم کاری شامل ۳ گروه شعبه، یک گروه اتفاقات و عملیات، یک گروه تعمیرات، یک گروه رزرو اتفاقات، یک گروه بازرسی و یک گروه نصب کنتور به روستاهای زلزله زده اعزام شدند.
 وی خاطرنشان کرد: ۶۸۰ نفر ساعت برای رفع خاموشی های رخ داده و اصلاح شبکه در نقاط حادثه دیده شهرستان صرف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.