سوادکوه- رئیس دادگستری سوادکوه با اشاره به اینکه شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی سوادکوه نفس‌های آخر خود را می‌کشد خواستار حمایت مسؤولان شهرستانی، استانی و ملی از آن شد.

شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی سوادکوه نفس‌های آخر خود را می‌کشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، احمد محمدی در هفتمین جشنواره قرق‌شکنی و کوچ عشایر در «موزی چشمه»گدوک سوادکوه با اشاره به اینکه مراسم قرق‌شکنی از سال ۱۳۹۰ در شهرستان سوادکوه آغاز شد و به مراسم آیینی شهرستان تبدیل شد، گفت: نتیجه‌گیری از مراسم قرق‌شکنی و ابعاد فرهنگ‌سازی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دامداری در شهرستان سوادکوه، اولویت است، افزود: صنایع مرتبط باید در کنار دامداری باشند و به آن کمک کنند.

رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه به فرهنگ‌سازی اجرای قرق‌شکنی و لزوم رعایت زمان تعلیف اشاره کرد و آن را از نتایج قرق‌شکنی دانست و خاطرنشان کرد: ورود و خروج و زمان تعلیف با نظر کارشناسان انجام شود تا شاهد از بین‌رفتن مراتع نباشیم و تدبیری انجام شود تا دامداران قبل از ورود به مراتع در آن مکان با تأمین سوخت و علوفه حضور یابند.

این مسؤول با بیان اینکه حمایت از دامداری، دامپروری و صنایع مربوطه مورد برنامه‌ریزی مسؤولان قرار گیرد، اظهار کرد: صنایع مرتبط با دامداری می‌تواند عامل مهمی برای حمایت از دامداری باشد.

محمدی با بیان اینکه از ۴۹ موافقت اصولی در شهرک صنعتی شورمست سوادکوه، ۱۰ شرکت آغاز به کار کردند و در حال حاضر ۶ شرکت مشغول به کار هستند، گفت: شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی سوادکوه، نفس‌های آخر خود را می‌کشد و احیای البرز مرکزی و کک‌سازی باید از دغدغه‌های شهرستانی، استانی و ملی باشد و دامداری هم در کنار آنها از بین نرود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.