آقای روحانی و مشاوران ایشان سعی کردند به جامعه القا کنند اگر رقیب ما سرکار بیاید جنگ می‌شود و خیلی از مردم به همین دلیل به آنها رای دادند. البته نکته جالب توجه این است که منتقد منتخب مردم یک رای ۱۶ میلیونی آورده که من اسم این گروه را اکثریت در اقلیت گرفته می‌نامم.

مشارکت بالای مردم در این انتخابات پشتوانه خوبی برای نظام است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  اسماعیل نادری، استاد دانشگاه گلستان به تحلیل نتایج انتخابات و پیروزی حسن روحانی پرداخت.
نادری درخصوص مشارکت حداکثری مردم و پیام های این حضور در عرصه سیاست داخلی و خارجی، اظهار داشت:
  «مشارکت بالای مردم در این انتخابات پشتوانه خوبی برای نظام محسوب می‌شود. اولین پیام مشارکت بالا در انتخابات یک کشور، مقبولیت نظام بین مردم است. لذا از این نظر دوباره مردم با خلق یک حماسه سیاسی مقبولیت بالای نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند. در ادامه همین بحث، جمهوری اسلامی بار دیگر توانست با دموکراسی جمهوریت خود را در جامعه جهانی اثبات کند. ما نشان دادیم با پشتوانه اسلامی، جمهوریت و دموکراسی قابلیت اجرای بیشتری دارد. یکی دیگر از نکاتی که در این انتخابات مشاهده شد، شرکت کسانی بود که بعضا تا به حال رای نداده بودند یا دل خوشی از نظام نداشتند».
وی ادامه داد:
  «ما با این پشتوانه مردمی می‌توانیم در عرصه سیاست خارجی هم عزتمندانه‌تر و محکم‌تر عمل کنیم. شما در دنیا کمتر کشوری را پیدا می‌کنید که از این حمایت بی‌نظیر از طرف مردم خود بهره ببرد. لذا کشورهای غربی باید در سیاست هایی که تا به حال برابر ما اعمال می‌کردند تجدید نظر کنند. غرب و آمریکا باید ایران را آنطوری که هست قبول کنند نه آنطوری که خودشان تفسیر می‌کنند».
نادری در رابطه با انتخاب مجدد آقای روحانی توسط مردم و علت اصلی موفقیت ایشان در انتخابات خاطرنشان کرد:
  «جا دارد اول به مردم تبریک بگویم و امیدوارم ایشان مشکلاتی را که در دور اول نتوانستند حل کنند در این دوره با تلاش بیشتر و کار بی وقفه به هدفشان برسند. ما در حال حاضر در زمینه اقصادی و معیشت مردم مشکل جدی داریم و برای حل این معضلات نیاز به کار شبانه روزی داریم. البته وعده های مجدد و رقیب هراسی که توسط ایشان در آستانه انتخابات صورت گرفت در این نتیجه بی تاثیر نبود. جبهه منتقد ایشان افرادی بودند که سابقه مشخصی در انقلاب داشتند و اگر قرار است مردم از کسی بترسند اینها در بسیاری از موارد و مسائل باهم مشترک بوده اند. حتی در بعضی از موارد همین آقایان تندروی هایی داشتند که منتقدین امروز آنها جلویشان را می‌گرفتند. آقای روحانی و مشاوران ایشان سعی کردند به جامعه القا کنند اگر رقیب ما سرکار بیاید جنگ می‌شود و خیلی از مردم به همین دلیل به آنها رای دادند. البته نکته جالب توجه این است که منتقد منتخب مردم یک رای ۱۶ میلیونی آورده که من اسم این گروه را اکثریت در اقلیت گرفته می‌نامم. در این ۳۸ سال تا کنون، جریانی که در انتخابات به اصطلاح شکست می‌خورد ۱۶ میلیون رای نداشته و نمی‌توان این رقم را نادیده گرفت».

نادری در پایان درخصوص شکست های اخیر اصولگرایان در برابر اصلاح طلبان اضافه کرد:
  «به عقیده من مشکل اصلی اصولگرایان عدم ارتباط قوی با مردم و کار تشکیلاتی ضعیف است. البته جمنا و تشکیل این گروه توانست تا حد زیادی این خلا را پرکند اما اصولگرایان هنوز باید برای جلب اعتماد مردم تلاش کنند».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.