گیلان-دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان گفت: ۳۰ نفر در استان گیلان در رابطه با تخلفات انتخاباتی بازداشت شده و بیش از ۱۰۰ پرونده تخلف انتخاباتی در مراجع قضایی استان گیلان تشکیل شده است.

۳۰ نفر در تخلفات انتخاباتی گیلان بازدادشت شدند

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا با اشاره به فرآیند انتخابات در استان گیلان اظهار داشت: تخلفات انتخاباتی در استان گیلان بیش از ۱۰۰ پرونده بوده است و پرونده‌های مذکور قضایی شده است.

وی جرایم متخلفان انتخاباتی را استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات از سوی مدیران، پرداختن به اقدامات انتخاباتی در وقت اداری، تبلیغات قبل از موعد و بعد از اتمام وقت رسمی تبلیغات نام برد و افزود: تاکنون در رابطه با تخلفات انتخاباتی، شکات خصوصی در استان گیلان به مراجع قضایی مراجعه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با استفاده از امکانات دولتی، مدیر دستگاه مذکور متهم محسوب می‌شود گفت: اگر در فضای مجازی اهانت، هتک حرمت و تشویش اذهانی از سوی فردی در رابطه با انتخابات در خصوص کاندیدای خاص انجام شده باشد فرد می‌تواند مدعی شود و تاکنون در استان گیلان در این حوزه پرونده‌ای تشکیل نشده است.

مصطفوی‌نیا با تاکید بر تخلفات در حوزه انتخابات به‌طور جدی پیگیری می‌شود اظهار داشت: برخوردهای قانونی در خصوص تخلفات انتخاباتی در مورد کاندیدای منتخب مردم و کاندیداهایی که رای نیاورده‌اند یکسان است.

وی با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی در استان گیلان به‌گونه‌ای نبوده است که موجب عزل افراد از سمت و مسئولیت شود خاطرنشان کرد: تخلفات انتخاباتی در آینده می‌تواند اثرات سوء در سابقه و پرونده افراد بوده و یا مستوجب مجازات کیفری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.