بروجرد- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: خانه تاریخی حاتمی و حمام سید بروجرد به عنوان دو اثر ارزشمند در حال تملک میراث فرهنگی هستند و مرمت و نگهداری آنها نیز انجام می شود.

خانه تاریخی حاتمی پس از تملک مرمت و ثبت آثار ملی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بازتاب بروجرد، حجت اله یارمحمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: در پروژه های امسال میراث فرهنگی بروجرد ۲ اثر تاریخی که سالها قبل قرار بود تملک شوند این کار امسال صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از آثار حمام سید است که این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده و قدمت این بنا مربوط به دوره پیش از قاجار است و برای تملک این اثر تاریخی اقداماتی صورت گرفته و بخشی از تملک انجام شده و مابقی نیز به زودی تملک خواهد شد.

به گفته وی سالها پیش مرمت اضطراری بر روی این اثر انجام شد اما به دلیل این که این حمام تاریخی از حمام های قبل از قاجار است و از نظر فضاسازی کامل ترین حمام بروجرد می باشد و بخش های اختصاصی در این اثر دیده می شود باید حفظ و نگهداری شود.

یارمحمدی اظهار داشت: این حمام تاریحی جزء عناصر تاریخی مجموعه طباطبایی ها می باشد که در خیابان صفا قرار دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد تصریح کرد: همچنین خانه تاریخی حاتمی یکی دیگر از آثار تاریخی بروجرد است که بخش هایی از تملک این خانه انجام شده است.

وی بیان کرد: این خانه تاریخی به دلیل این که چند سال خالی از سکنه بوده و بارش باران در سال گذشته به بخش هایی از این بنا آسیب وارد کرده اما قابلیت احیا و بهسازی را دارد و سال گذشته مالک این اثر تاریخی تمایل خود را برای فروش بنا اعلام کرد و تا کنون بخشی از این اثر تملک شده است.

یارمحمدی اظهار داشت: این خانه تاریخی از نظر ساختار منحصر به فرد است و با تملک آن می توان اقدامات مرمتی مورد نیاز را انجام داد و هم اکنون خانه حاتمی در حال ثبت آثار ملی قرار دارد.

وی افزود: خانه حاتمی حدود ۸۵۰ میلیون و حمام سید حدود ۷۵۰ میلیون قیمت گذاری شده و قرار است در مرحله اول با ۳۰۰ میلیون تومان بخش هایی از تملک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.