قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه رای اکثریت هیچ‌گاه معیار و ملاک اطاعت و هدایت نیست گفت: انتظار وفای به عهد از جانب دشمنان نوعی ساده‌لوحی است.

انتظار وفای به عهد از جانب دشمنان ساده‌لوحی است/ برخی مخالف پیشرفت و ارتقاء تجهیزات نظامی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شاخص، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل(ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین برکات اطاعت از خداوند، پیامبر و ائمه، نعمت وحدت است؛ وحدتی که منبع و منشا آن به خدا ختم خواهد شد.

وی افزود: اگر جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان جهان مطیع خداوند باشند، استکبار جهانی هرگز جرات نمی‌کند هر بلایی که بخواهند بر سر شیخ قاسم عیسی بیاورد.

عابدینی ادامه داد: اگر در مقیاس کوچکتر و در محدوده شهر و استان، مطیع فرمان رهبر و پایبند به ارزش‌های دینی باشیم و از آن اطاعت کنیم، قطعا اشرار و متجاوزان نمی‌توانند بر ما مسلط شوند.

وی با اشاره به اینکه نافرمانی از خدا و پیامبر همه ما را دچار خسران می‌کند، یادآوری کرد: خداوند متعال در آیه ۴۶ سوره انفال می‌فرماید: و از خدا و فرستاده او  فرمان برید و با هم نزاع و ستیزه مکنید که سست و بیمناک می‌گردید.

اکثریت هیچ گاه معیار و ملاک اطاعت و هدایت نیست

عابدینی با بیان اینکه همت موجودات عالم در راستای اراده آن‌ها است، افزود: برخی کلام‌های رایج در جامعه از نیرنگ‌های شیطان است که گفتن و شنیدن آن‍ها حرام محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی که در مقابل اطاعت از خدا نافرمانی می‌کنند بدانند که از جنس ابلیس هستند و این امر تنها در کفر ریشه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اکثریت هیچ گاه معیار و ملاک اطاعت نیست و این امر هم در واقعه کربلا و هم در زمان حضرت ابراهیم (ع) دیده می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اکثریت آراء با یزید بود اما امام حسین(ع) فرمودند؛ اگر هیچ پناهی در عالم نداشته باشیم با یزید ابن معاویه همراهی نخواهیم کرد.

امام‌ جمعه قزوین با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: از راه هدایت به خاطر اینکه طرفداران آن اندک هستند روی برنتابید چرا که اکثریت معیار هدایت نیستند.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم آمده است از کسانی که تو را دعوت به شک و کفر می‌کنند اطاعت نکن زیرا آنان تو را از خداوند برمی‌گردانند.

عابدینی تاکید کرد: کافران همواره برای رسیدن به اهداف و منافع شوم، فضا را به نفع خود مهندسی می‌کنند و در دایره لغات آن‌ها کدخدا جایگزین آمریکا خواهد شد و شاهد هستیم در مسایل بین المللی تلاش می‌کنند تا جوامع اسلامی از حمایت مسلمانان مظلوم و مستضعف سایر کشورها دست بردارند.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد برخی مسوولان با آمریکا همراه شوند به طور یقین دچار خسران خواهیم شد و حیا، شرف، استقلالی برای کشور باقی نخواهد ماند.

غفلت ما سبب رقص شیطانی منافقین شده است

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از شیاطین نباید اطاعت کرد، گفت: منافقین از شیاطین هستند که با جامعه داخلی ما همرنگ شده‌اند و من به صراحت اعلام می‌کنم تا به امروز ندیدم که برخی از عزیزان از این گروه برائت بجویند؛ امیدوارم صف خود را از آنان جدا کنند.

وی با اشاره به همراهی بنی صدر با منافقین، یادآوری کرد: بنی صدر می‌ترسید آبرویش برود و گرنه منافقین که داماد او بودند و همان قصه معروف که مگر می‌شود به او رای ندهند.

عابدینی با بیان اینکه برخی از مسوولان اصرار به مذاکرات دشمنان دارند، تاکید کرد: خیلی از مسلمانان در خواب غفلت هستند و اگر ما وظیفه تبلیغی خود را به درستی انجام می‌دادیم، شاهد رقص شیطانی منافقین نبودیم.

امام جمعه قزوین گفت: اطاعت از منافقان، غافلان و مدعیان سیادت سبب گمراهی در دنیا و عذاب در آخرت خواهد شد.

عده ای با القای جنگ دست به ساده لوحی و سبک مغزی زدند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: عده‌ای گفتند اگر به من رای ندهید جنگ خواهد شد و این مفهوم را در جامعه القا کرده و دست به سبک سری زدند اما بدانند که حمله به سوریه و بحرین و عراق درست زمانی انجام گرفت که دست آنان به لحاظ ادوات نظامی و موشکی خالی بود.

وی تاکید کرد: بدانید که قول شما با قول خداوند متعال در تضاد است چرا که او می‌فرماید این وسایل نظامی به عزت و اقتدار شما می‌افزاید در حالی که شما مخالف پیشرفت تجهیزات نظامی هستید.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه از فرومایگان بی مبنا و اهل طاغوت نباید اطاعت کرد، گفت: سند ۲۰۳۰  هم مثل برجام یکی از اطاعت‌های بی‌چون و چرا از غرب و اهل طاغوت بود؛ با دروغ پراکنی جو سازی کردید از خدا شرم نکردید؟ دروغ برایتان عادی شده است .

وی در خاتمه گفت: برخی بعد از مذاکرات برجام گفتند وزیر امور خارجه طرف مقابل تاکید کرده است که به وعده هایش عمل خواهد کرد؛ اینها یا خود ساده لوح هستند یا مردم را ساده لوح فرض کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.