ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، بیانیه ای صادر و در آن، سوم خرداد را بارزترین جلوه نصرالهی و از زیباترین روزهای دفاع مقدس دانست.

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت  سالروز آزادسازی  خرمشهر، بیانیه ای صادر و در آن، سوم خرداد را بارزترین جلوه نصرالهی و از زیباترین روزهای دفاع مقدس دانست.

در این بیانیه آمده است: در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، شهر مقاوم خرمشهر که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در چهارم  آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۱۹ ماه اسارت، توسط رزمندگان اسلام آزاد شده و پرچم پر افتخار اسلام بر فراز این شهر به اهتزاز در آمد.

در ادامه این بیانیه با تصریح بر این مطلب که خرمشهر، برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی می باشد، آمده است: خرمشهر، حدیث مقاومت و جانبازی ملتی است که برای دفاع از خاک پاک کشور خود، از جوانان برومند خویش گذشتند تا بر دروازه آن نغمه فتح و ظفر بخوانند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در بیانیه خود با بیان اینکه سوم خرداد و فتح خرمشهر، آئینه گویایی از تاریخ دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت امت خداجوی ایران اسلامی می باشد، آورده است: عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله و تاریخ ایران عزیز به شمار می‌رود که طی آن پیام مقاومت و ستم ‌ناپذیری ایرانیان غیور و غیرتمند و تربیت ‌یافتگان مکتب قرآن و عترت علیهم‌السلام، رساتر از همیشه، به گوش جهانیان رسید.

این بیانیه افزوده است: آزادی خرمشهر فراتر از یک دستاورد سترگ در عرصه نظامی و نماد و الگویی ماندگار و الهام‌بخش از روح مقاومت، ایستادگی، ولایتمداری و اتحاد ثمر بخش نیروهای مسلح و ملت شریف و مؤمن در برابر دشمنان انقلاب و میهن‌اسلامی است به گونه‌ای که یادآوری آن در هر سال منجر به تقویت اراده ملی برای ایستادگی در مقابل بدخواهان نظام شده است.

ارتش در این بیانیه فتح خرمشهر را اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، امام خمینی (ره) که فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، دانسته و این رویداد بزرگ را نشان از عزم و ایمان الهی رزمندگان جان برکفی دانسته که صادقانه و گمنام به استقبال شهادت رفتند تا ذره ای از خاک پاک میهن را به دشمن ندهند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و آن عملیات سرنوشت ساز، آورده است: فرزندان ولایی و غیور ملت ایران در ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح، با هوشمندی و اقتدار، حراست از استقلال، تمامیت ارضی و صیانت از دستاوردهای مقدس انقلاب اسلامی را تکلیف خود دانسته و آن را تحت منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بعنوان یکی از عوامل اقتدار در دستور کار مستمر خود قرار داده و اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.