قزوین- استاندار قزوین گفت: با راهیابی تیم والیبال قزوین به لیگ برتر و تیم فوتبال به دسته یک مجموعه ورزشی ۶۰۰۰ نفری در قزوین احداث می‌شود.

مجموعه ورزشی ۶۰۰۰ نفری در قزوین احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، فریدون همتی در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات ورزشی استان قزوین که در دفتر استاندار قزوین برگزار شد اظهار داشت: تیم والیبال سپهر الکتریک با شایستگی به لیگ برتر راه یافت و موجب خرسندی مردم قزوین شد و برای برگزاری مسابقاتی در حد و اندازه نام قزوین سالن ورزشی مناسبی وجود داشته باشد.

وی افزود: در سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به استان قزوین تمهیدات و اعتبار لازم برای ساخت مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری در نظر گرفته شد و باید در اسرع وقت جلسه‌ای در خصوص انتخاب پیمانکار و احداث این مجموعه ورزشی برگزار شود.

استاندار با بیان اینکه«ماندگاری و پایداری درآمدهای باشگاه‌های ورزشی به عنوان یک اولویت قرار گیرد» اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه مدت برای این فصل داشته باشیم تا بتوان نتایج قابل توجه در این فصل دریافت کنیم.

وی اقتصادی کردن ورزش را با اهمیت دانست و گفت : ثبات و پایداری شرایط مالی و ایجاد درآمد و اشتغال پایدار با کمک بخش خصوصی برای باشگاه‌های ورزشی استان امکان‌پذیر می‌کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: مجموعه ورزشی شهید بابایی باید تعمیر و نواقص آن برطرف شود چرا که مسابقات تیم والیبال سپهر الکتریک باید در این مجموعه ورزشی برگزار شود.

همتی عنوان کرد: تیم سپهر الکتریک باید از بازیکنان بومی استفاده کند تا منجر به رشد و ارتقای والیبال استان قزوین شود و موجب افتخار است که یک تیم بومی بتواند به لیگ برتر والیبال راه یابد.

وی یادآور شد: تیم والیبال استان قزوین باید به بازیکنان بومی خود تکیه کرده و در صورت ضرورت از بازیکنان غیربومی استفاده کند و بومی‌سازی بازیکنان باید در دستور کار اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین قرار گیرد.

استاندار قزوین مطرح کرد: به دلیل درخشش تیم سپهر الکتریک، کسب نتایج درخشان و ادامه روند قابل قبول شرکت سپهر الکتریک در یکی از جلسات شورای اداری باید از مالک این شرکت تقدیر به عمل آید تا الگویی برای سایر واحدهای صنعتی استان قزوین قرار گیرد.

همتی تصریح کرد: استانداری و سایر دستگاه‌های دولتی به صورت مستقیم نمی‌توانند به بخش ورزش ورود پیدا کنند اما تدابیر لازم اندیشیده می‌شود تا تیم والیبال سپهر الکتریک با مشکلات مالی مواجه نشود و ۵۰ درصد از بودجه مورد نیاز این تیم از طریق شهرداری‌ها و واحدهای صنعتی به تیم والیبال سپهر الکتریک تزریق شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان تیم والیبال سپهر الکتریک باید برنامه‌های خود را با جزئیات در جلسه آینده به استانداری قزوین ارائه کنند، گفت: پس از مطالعه برنامه‌ها اقدامات لازم مراحل بعدی از جمله خرید بازیکن در دستور کار قرار می‌گیرد اما اولویت خرید بازیکن باید با بازیکنان قزوینی شاغل در سایر تیم‌ها باشد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: پس از تکمیل کادر فنی و بازیکنان باید جایگاه تیم در اواسط جدول باشد و در همان سال ورود به لیگ برتر، به دسته پایین‌تر سقوط پیدا نکند چراکه باید در تمام مراحل موضوع اقتصاد مقاومتی مدنظر باشد.

همتی گفت : استان قزوین بعنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور می تواند از رهگذر ورزش به مردم بیشتر شناسانده شود.

حمیده زرآبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه در سخنانی بیان داشت: استان قزوین از قدمت  بالایی در رشته‌های ورزشی به‌ویژه والیبال و کشتی برخوردار است و بازگشت دوباره تیم والیبال سپهر الکتریک از استان قزوین به لیگ برتر را باید یک اتفاق میمون و مبارکی محسوب کرده و آن را به فال نیک گرفت.

وی افزود: امسال توجه به ورزش بانوان باید در اولویت امور ورزش استان قرار گیرد و بیش از پیش بدان توجه شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی  در پایان خاطرنشان کرد: نگاه حرفه‌ای به ورزش در کشور وجود ندارد و موضوع درآمدزایی از باشگاه‌های ورزشی مدنظر قرار نمی‌گیرد در حالی که برنامه‌ریزی و توجه جدی به این حوزه می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.