خرم آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه فضای معنوی رمضان باعث کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی می شود گفت: امروز جامعه دچار بحران هویتی است و راه نجات جامعه از این بحران سوق دادن مردم به سمت معنویت است.

فضای معنوی رمضان باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن همایش جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: مبلغان دین ستارگان آسمان هدایت و سرمایه‌های عظیم کشور هستند که منشأ خیروبرکت به شمار می‌روند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی است تا بتوانیم به تبلیغ مکتب اهل‌بیت(ع) بپردازیم و به نیازهای معنوی مردم پاسخگو باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان سفره الهی باز است که هرکدام می‌توانند از آن بهره  ببرند؛ در منابع دینی از ماه مبارک رمضان به عظمت یادشده است و دستور داده‌اند از ماه رمضان به عظمت یاد کنید.

وی بیان کرد: صفات و ویژگی‌هایی که برای ماه مبارک رمضان در قرآن آمده است برای هیچ ماهی نیامده، در روایات از ماه مبارک رمضان به‌عنوان شهر الله، شهر مبارک، شهر عظیم، شهر البرکه و شهر المغفره یادشده است که در هیچ ماهی این تعابیر را نداریم.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: در روایات دستور داده‌شده که از ماه رمضان با هیچ ماهی مقایسه نشود، فضیلت همه ماه‌ها همانند فضیلت پیامبر اکرم(ص) بر سایر پیامبران الهی است، در این ماه تمامی اعمال انسان ثوابش چند برابر است.

وی خاطرنشان کرد: فضیلت و اهمیت ماه رمضان به خاطر سه مسئله نزول قرآن، وجود لیله‌القدر و واجب بودن روزه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: یکی از برکات الهی در ماه رمضان تبلیغ است چراکه تبلیغ مکتب اهل‌بیت(ع) و بیان حقایق قرآن در این ماه اثر فوق‌العاده دارد.

وی اظهار داشت: اساس کار حوزه بر تبلیغ است، اگر تبلیغ نباشد تمام‌کارهای حوزه ابتر است؛ تبلیغات سطوح مختلفی دارد که اهمیت تبلیغ به‌گونه‌ای است که اگر نباشد تمام‌کارهای حوزه ابتر است بنابراین باید نتیجه همه فعالیت‌های حوزوی در تبلیغ مشاهده شود.

آیت‌الله میرعمادی افزود: روحانیون پاسدار دین مردم هستند و مسئولیت معنویت بخشی به مردم را دارند، اگر روحانیت نباشد به‌طورقطع معنویت در جامعه نیست.

وی عنوان کرد: نخستین چیزی که نیاز مردم است و دشمن‌ روی آن کار می‌کند مسئله سبک زندگی دینی مردم است چراکه دشمن می‌خواهد سبک زندگی دینی مردم را تغییر دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: امروز جامعه دچار بحران هویتی است و راه نجات جامعه از این بحران سوق دادن مردم به سمت معنویت است به‌طوری‌که باید سبک زندگی دینی را در جامعه رواج دهیم.

وی بابیان اینکه ارتباط با جوانان کار مشکلی است تصریح کرد: جوانان سرمایه‌های جامعه هستند که نشاط آفرین و منشأ حرکت به شمار می‌روند بنابراین ارتباط بین جوانان مهم است، نباید با جوانان بحث کنیم و جوانان را در یک‌طرفه مجادله قرار دهیم، راه تعامل با جوانان هدایت و معرفی کتاب است.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند عده‌ای خیال می‌کنند آزادی را به ملت داده‌اند درصورتی‌که آزادی را جمهوری اسلامی داده است، نباید شهدا و امام شهدا را فراموش کنیم باید به مسئله ولایت و رهبری توجه داشته باشیم.

وی گفت: مسجد پایگاه روحانیت است حفظ پایگاه دین بسیار مهم است، اگر روحانیت پایگاه خود را حفظ نکند آسیب جدی ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: امروز مجالس زیارتی از دست ما رفت اگر امام خمینی(ره) با قاطعیت نمی‌گفت یک نفر لباس شخصی کما اینکه تقوا و عملش بهتر باشد حق ندارد امام جماعت باشد امروز سنگر مسجد را از دست‌داده بودیم.

وی افزود: افتخار ما باید این باشد که منبر برویم، مسجد سنگر است و نباید سنگرها را رها کنیم، باید برنامه برای مساجد داشته باشیم؛ مسئله نماز جمعه پایگاه است که باید این پایگاه حفظ شود تا دچار مشکل نشویم.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: مسئله زکات و امربه‌معروف از پایگاه‌های دین است، امورات حوزه بر اساس زکات و خمس است؛ هیچ مسئله‌ای ناراحت‌کننده‌تر از این نیست که طلاب با مشکل معیشت مواجه باشند بنابراین باید در راستای زکات تبلیغ کرد.

وی بیان کرد: باید برنامه تفسیر قرآن را گسترش دهیم، پرچم دین به دست روحانیون است؛ وضعیت تقلید در جامعه دچار ضعف شده که باید تقویت شود، رسالت امروز روحانیت، رسالت تبلیغ تبیینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.