ایلام- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: راه‌اندازی و احداث باغ‌موزه دفاع مقدس با توجه به نقش استان در دوران ۸ سال دفاع مقدس، به‌ عنوان یک مطالبه عمومی در استان لازم است .

ضرورت احداث باغ‌موزه دفاع مقدس ایلام/ خرمشهر نماد جهانی برای مقاومت ما است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ «محمدرضا شرف‌بیانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲ عنوان کتاب در زمینه خاطرات دفاع مقدس، اسناد دفاع مقدس و بیان خاطرات رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس در استان چاپ و منتشر شده است .

وی با بیان اینکه این کتاب‌ها به همت نهادهایی از جمله سپاه، بسیج دانشجویی، سایر نهادهای مختلف فرهنگی چاپ‌شده است، افزود: ایجاد زمینه لازم برای تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، یکی از اصلی‌ترین کارهای در راستای شناساندن ارزش‌های دوران دفاع مقدس به جوانان است .

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با تأکید بر ارتباط مستمر با هنرمندان و اصحاب رسانه در راستای تبلیغ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی‌های بسیار خوبی بین اصحاب رسانه و به ‌ویژه صداوسیمای مرکز ایلام در راستای بیان تاریخ دفاع مقدس و بیان تاریخ شفاهی ۸ سال جنگ تحمیلی در این استان ایجاد شده است .

شرف‌بیانی با بیان اینکه ساماندهی یادمان‌های دوران ۸ سال دفاع مقدس در استان ایلام یکی دیگر از فعالیت‌های این بنیاد است، گفت: ایلام دارای ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و باید تلاش کنیم که با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط به ‌ویژه استانداری اسلام و حمایت اصحاب رسانه در زمینه ساخت یادمان‌های شهدا و دفاع مقدس فعالیت بیشتری صورت گیرد .

وی با تأکید بر معرفی و تبیین نقش روحانیت در دوران ۸ سال دفاع مقدس در استان از جمله آیت‌الله حیدری ایلامی و نقش زنان در دفاع مقدس، عنوان کرد: در راستای ایفای این نقش‌ها در دوران دفاع مقدس، شورای راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس در استان ایلام راه‌اندازی شده است .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: با توجه به تصویب جایگاه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور، این بنیاد، مرجع و متولی اصلی برای تبیین و تشخیص شاخص‌ها و برنامه‌ریزی در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس است .

شرف‌بیانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارزشی در سالروز آزادسازی خرمشهر، ابراز کرد: خرمشهر امروز نماد ارزشی مقاومت ما در دوران دفاع مقدس به‌عنوان یک نماد جهانی برای معرفی مقاومت مردم در طول ۸ سال دفاع مقدس است و این ارزش‌ها و حماسه‌هایی که ایجادشده باید به نسل جوان منتقل شود که رسانه نقش اصلی در این حوزه دارند .

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه یکی از بازوانی هستند که می‌توانند در این عرصه مؤثر واقع شوند، اظهار کرد: در تلاش هستیم که از توان و ظرفیت‌های رسانه‌ها و مطبوعات استان ایلام در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه استفاده شود .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیانت اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از بارزترین عملیات‌های بوده که نقش تعیین‌کننده‌ای در جنگ داشته است، گفت: در همه شهرستان‌های استان ستاد گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان تشکیل‌شده و این برنامه‌ها از یکم خرداد در سطح استان اجرایی شده است .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یادآور شد: تلاش شده که این برنامه‌های در سطح شهرستان‌ها و روستاهای استان برگزار شود، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایجاد و برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان با محوریت سالروز آزادسازی خرمشهر، برگزاری زنگ مقاومت در سوم خرداد رأس ساعت ۱۱ در سطح مدارس استان، برگزاری مسابقات ورزشی، تقدیر از سربازان واحدهای مختلف، بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس و جانبازان و ایثارگران، حضور در مزار شهدای گمنام و غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های این روز است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای استان ایجاد و راه‌اندازی باغ‌موزه دوران دفاع مقدس است که در حال حاضر عزم مسئولان استانی در این زمینه وجود دارد و انتظار می‌رود که با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان، زمینه ایجاد و راه‌اندازی این باغ‌موزه در استان فراهم شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.