معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه احداث زائرشهر رضوی و نهایی شدن طرح های مطالعاتی فاز سوم این پروژه خبر داد.

مهندس خلیل اکبری افزود: اجرای فاز اول این پروژه از مردادماه سال گذشته آغاز شده و هم اکنون احداث ۳۱ بلوک (شامل ۲۸ بلوک سوئیتی و سه بلوک هیئتی و سالنی) در این فاز در حال انجام است.

وی درباره در توضیح جزئیات فاز اول این پروژه گفت: یکی از مهمترین خصوصیات اجرای این فاز، در نظر گرفتن سیستم موتورخانه مرکزی برای هر بلوک بصورت مجزا بوده که هر بلوک ۲۵ واحد سوئیتی موجود را پوشش می‌دهد.

معاون فنی و عمران موقوفات، استفاده از مصالح باکیفیت و تولید داخلی کشور، استفاده از پنجره‌های دو جداره و دیوارهای عایق (در مورد تبادل صوت و هوا براساس آئین‌نامه‌ها و استانداردهای عمرانی و ساختمانی موجود)، استفاده از سنگ در پوشش راهروها و استفاده از سرامیک درجه یک در کف بلوک‌ها (در تمامی واحدهای اقامتی) را علاوه بر مشخصات قابل توجه در این پروژه، بعنوان مواردی دانست که همگی با استفاده از محصولات و تولیدات داخل کشور و در جهت تحقق هر چه بیشتر اهداف اقتصاد مقاومتی در حال انجام می‌باشد.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی، تأمین فضای پارکینگ مناسب برای خودروی زائران (در حد مورد نیاز)، طراحی و پیش‌بینی فضای سبز و فضاهای با نشاط و بازی برای کودکان و... را از دیگر نکات و مشخصات ویژه و زائرمحور در احداث این پروژه نام برد.

مهندس اکبری متذکر شد: همزمان با اجرای عملیات ساختمانی، اجرای عملیات محوطه سازی و معابر این پروژه نیز در دستورکار قرار گرفته، بگونه‌ای که اجرای سیستم روشنایی در معابر اصلی پروژه به اتمام رسیده و هم اکنون طبق برنامه زمان بندی، انجام عملیات اجرای آسفالت در این پروژه در حال اجرا می‌باشد.

همزمان با اجرای عملیات ساختمانی، اجرای عملیات محوطه سازی و معابر این پروژه نیز در دستورکار قرار گرفته، بگونه‌ای که اجرای سیستم روشنایی در معابر اصلی پروژه به اتمام رسیده و هم اکنون طبق برنامه زمان بندی، انجام عملیات اجرای آسفالت در این پروژه در حال اجرا می‌باشد

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای احداث شده در فاز اول پروژه زائر شهر رضوی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار (از مجموع ۳۵ هکتار مساحت کل این پروژه) واقع شده است، تأکید کرد: در فاز اول، ظرفیت پذیرش حدود ۴۵۰۰ نفر زائر پیش‌بینی شده است، و این فاز در حال حاضر بطور متوسط از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد برخوردار است، هر چند که با توجه به اقدامات اجرا شده، برخی از بلوک‌های سوئیتی در دست احداث نیز بالغ بر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار این است که تا یکماه آینده تعدادی از بلوک‌های سوئیتی این فاز به اتماتم رسیده و آماده بهره‌برداری شود.

مهندس اکبری یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی تمام واحدهای فاز اول پروژه زائر شهر رضوی انشاءالله همزمان با اوایل تابستان سال جاری (۹۶) به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری زائرین ارجمند حرم مطهر رضوی شود.

معاون فنی و عمران موقوفات ضمن بیان این مطلب که عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه که قرار بود در آغاز سال ۱۳۹۶ انجام شود، حسب تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی و مساعدتهای قائم مقام محترم ایشان از اواخر سال گذشته شروع شد، تصریح کرد: هم اکنون تمامی عملیات اجرای فونداسیون و اسکلت ۳۱ بلوک واقع در فاز دوم به اتمام رسیده و اجرای سقف پروژه در دست اجرا می‌باشد و امیدواریم با اتمام عملیات اجرای سقف، بزودی شاهد آغاز عملیات دیوارکشی در این فاز باشیم.

مهندس اکبری ادامه داد: فاز دوم این پروژه در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار(از مجموع ۳۵ هکتار مساحت کل پروژه زائرشهر رضوی) و با ظرفیت پذیرش حدود ۴۵۰۰ نفر زائر در حال اجراست و از حدود بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می‌باشد  و پیش‌بینی می‌شود تمامی عملیات اجرایی این فاز نیز قبل از پایان سال جاری به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی در مورد فاز سوم (۳) این پروژه اظهار داشت: مطالعات لازم برای نهایی شدن فاز سوم پروژه زائر شهر رضوی در دست انجام بوده و امیدواریم در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۶ عملیات اجرایی این فاز را آغاز نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.