۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: 532475

عرضه گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای تاشو و خم شدنی به زودی به یک واقعیت مبدل می‌شود، زیرا سامسونگ به دنبال عملی کردن این رویاست.

رونمایی از اولین نمایشگر تاشوی جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، این شرکت می‌گوید اولین نمایشگر تاشوی دنیا را این هفته در یک نمایشگاه فناوری در آمریکا در معرض دید عموم قرار می دهد.

این نمایشگر 9.1 اینچی در نمایشگاه Society for Information Display 2017 در شهر لس آنجلس به نمایش درمی آید. نمایشگاه مذکور از تاریخ 23 تا 25 می برگزار می شود.

نمایشگرهای تاشو و منعطف می توانند کاربردهای گسترده ای در صنایع پیدا کنند و استفاده از آنها برای تولید گوشی های هوشمند و برای نمایش محتوا در خودروها، محصولات پوشیدنی و ... تحولی اساسی به وجود خواهد آورد.

نمایشگرهای یاد شده تابدان حد منعطف هستند که می توان آنها را لوله کرد یا به طور کامل تا زد. نمایشگرهای OLED منعطف فعلی تنها از یک طرف قابل خم شدن هستند، اما نسل جدید آنها را می توان لوله کرد، تا زد یا از هر طرفی خم کرد.

سامسونگ می گوید فناوری یاد شده هنوز در مراحل ابتدایی توسعه است و لذا هنوز نمی توان از آن در گوشی های هوشمند استفاده کرد.

علاوه بر سامسونگ اپل هم تلاش هایی برای تولید نمایشگرهای تاشدنی را آغاز کرده است. پیش بینی می شود ارزش بازار جهانی نمایشگرهای منعطف از 3.7 میلیارد دلار در سال 2016 به 15.5 میلیارد دلار در سال 2022 برسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.