وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای ادارات امور شاهد و ایثارگران سراسر کشور گفت: الگوقراردادن زندگی شهدا، موجب ترویج فرهنگ و شهادت در جامعه است.

الگو قراردادن شهدا، موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، فخرالدین دانش آشتیانی در دومین روز از  گردهمایی سه روزه رؤسای ادارات شاهد و ایثارگران آموزش وپرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال  برگزاری است، با تبریک پیروزی بزرگ مردم در خلق حماسه 29 اردیبهشت در عرصه انتخابات ، اظهار کرد: در مقایسه مردم ایران با دیگر کشورها به خود می بالیم ، زیرا مردمی فهیم، آگاه و دارای شعوری مثال زدنی داریم ، بنابراین باید قدرشناس این مردم باشیم و برای شکرگزاری به آنها بیش از پیش خدمت کنیم.

دانش آشتیانی ، استقامت و از خودگذشتگی های امروز جامعه را ناشی از الگوپذیری مردم از شهدا دانست و تصریح کرد: آرامش امروز ما در جامعه و انجام انتخاباتی با این آرامش،  علی رغم ناامنی های مرزهای اطراف ، مدیون ایثارگری ها و از خودگذشتگی های شهدا، آزادگان و جانبازان است که برای بقای نظام اسلامی و پایداری انقلاب و دفاع از اعتقاداتشان ، از جان خود گذشتند.

وزیر آموزش وپرورش مسئولیت معلمان در حوزه شاهد را بسیار سنگین و حساس توصیف کرد و افزود: باید تلاش شود در مدارس شاهد،  دانش آموزان ، ‌افرادی وفادار به نظام، انقلاب و رهبری و دارای روحیه شهادت و ایثارگری تربیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: معلمی شغل ارزشمندی است ، اما ارزشمندتر از آن خدمت به فرزندان شاهد است ، زیرا این کار دارای اجر دنیوی واخروی است ، قطعاً شهدا زنده اند و خدمات معلمان به فرزندانشان را نظاره گر خواهند بود و د عاگوی آنان خواهند بود.

عضو کابینه تدبیروامید گفت: اگر بخواهیم یک نسل انقلابی داشته باشیم، باید بستری را در مدارس فراهم کنیم تا دانش آموزان زندگی شهدا را موردتحقیق و تفحص قرار دهند وخصوصیات شهدا را در خود نهادینه کنند.

وی افزود: هنگامی که زندگینامه هریک از شهدا را مطالعه می کنیم ، متوجه می شویم آنها نه از سرهیجان ، بلکه از روی عشق به معبود و برای حفظ ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی و به فرمان امامشان به جبهه  رفتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

دانش آشتیانی اظهار کرد: تعهد و تدین بچه های جبهه و جنگ مثال زدنی بود وامروز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید شهدا را الگو قرار داد.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس تأکید کرد: در تربیت فرزندان شاهد، علاوه بر ارائه زندگی شهدا به عنوان الگو ، باید بستری فراهم شود تا با بهره گیری از هنر و ایجاد نمایشگاه ، نقش مؤثر بر ترویج فرهنگ و شهادت ایفا شود.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: آشناکردن دانش آموزان با قرآن باید در اولویت کاری معلمان باشد، زیرا تمام روش های آموزشی و تربیتی در قرآن آمده است و می توان شیوه های تربیتی را از قرآن استخراج و مورداستفاده قرار گیرد.

وی افزود: موعظه ای بر دانش آموزان مؤثر است که موعظه حسنه باشد،‌یعنی دارای پشتوانه عقل وتفکر باشد و اگر چنین نباشد تأثیری بر افراد ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.