۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: 532586

رئیس‌جمهور فیلیپین با تشدید درگیری‌ها میان ارتش و تروریست‌های جنوب کشورش، سفر به مسکو را نیمه‌کاره گذاشت و پیش از رسیدن به پلکان هواپیما، در مناطق جنگ‌زده 60 روز حکومت نظامی اعلام کرد.

اعلام حکومت نظامی در فیلیپین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، در پی بالا گرفتن آتش درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای دولتی و تروریست‌های جنوب این کشور، «رودیگرو دوترته» رئیس‌جمهور این کشور که در سفر خارجی به سر می‌برد، از هزاران کیلومتر آن‌سوتر، حکومت نظامی اعلام کرد.

آنطور که «شینهوا» گزارش داده، دوترته که در سفری رسمی به مسکو رفته، با بالا گرفتن درگیری‌ها در جزیره بزرگ «میندانائو»، سفرش را نیمه‌کاره گذاشته و ضمن اعلام حکومت نظامی، بلیط بازگشتش را برای ساعت 10 امشب (به وقت مسکو) گرفته است.

بنظر می‌رسد اعلام وضعیت نظامی به هجوم تروریست‌ها به شهر «مراوی» و تلاش آنها برای تصرف این شهر مرتبط باشد.

دوترته در حالی مسکو را ترک می‌کند که هنوز با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه دیدار نکرده است.

ارتش فیلیپین سال‌هاست که با گروه‌های افراط‌گرای ساکن جزایر جنوبی این کشور می‌جنگد؛ مهم‌ترین گروه در میان «جبهه آزدایبخش اسلامی مورو» بود که چندی بعد با تروریست‌های خارجی ادغام شد و نام گروه «مائوته» را برخود نهد.

«عبدالله مائوته» رهبر این گروه از راه دور با داعش بیعت کرده و بر همین اساس، در مناطق جنوبی فیلیپین اعلام برپایی «دولت اسلامی» کرده است.

از فوریه سال گذشته میلادی و با حمله تروریست‌ها به ارتش در شهر بوتیگ، سرکوب موثر ارتش آغاز و آتش جنگی تمام‌عیار شعله‌ور شد.

آنطور که سخنگوی دوترته در مسکو اعلام کرده، حکم حکومت نظامی در جزیره بزرگ میندانائو 60 روز اعتبار دارد؛ «دِلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین گفته که وضعیت تحت کنترل است ولی در عین حال از مردم این منطقه خواسته که تا پایان عملیات ارتش در خانه‌های خود باقی بمانند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.