اصفهان- مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد زوج هایی که تصمیم به جدایی و طلاق دارند، پس از مراجعه به مراکز مشاوره و دریافت خدمات مشاوره ای، میل بازگشت به زندگی پیدا می کنند.

۲۰ درصد زوج های در حال طلاق با مشاوره به زندگی خود باز می گردند

سعید صادقی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور افزود: متأسفانه در حال حاضر هر ۹ دقیقه یک طلاق و جدایی در کشورم ما اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: درگذشته فاصله بین ازدواج و طلاق ۵ تا ۷ سال بود اما امروز به ۳ تا ۵ سال رسیده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: طلاق یک پدیده غیر قابل اجتناب در برخی از ازدواج ها است اما وقتی میزان آن از یک حدی فراتر می رود، از مشکل اجتماعی به یک معضل و آسیب اجتماعی تبدیل می شودو باعث پیامدهای نامطلوبی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه علت های کلان طلاق از جمله بیکاری و کمبود درآمد مربوط به بهزیستی نمی شود، گفت: درباره مواردی مثل اعتیاد، دخالت اطرافیان، مشکلات مربوط به انتخاب همسر و نبود صمیمیت بین زوجین، بهزیستی وظیفه ورود دارد و البته تاکنون در این راستا برنامه های زیادی با همکاری ۱۵ نهاد دیگر انجام داده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته به منظور توانمندسازی جوانان در آستانه ازدواج و یا افرادی که حداقل ۵ سال از زندگی مشترک آنها می گذشت، اقداماتی توسط بهزیستی انجام شد.

وی با اشاره به تربیت مربی پیش از ازدواج در استان اصفهان، افزود: بهزیستی استان اصفهان  از میان روانشناسان واجد شرایط افرادی را انتخاب و در کارگاه های آموزشی شرکت داد و مدرک رسمی به آنها اعطا کرد تا دوره های آموزش پیش از ازدواج را برای زوجین جوان برگزار کنند.

صادقی اعلام کرد: در استان اصفهان ۸۰۰ نفر مربی آموزش پیش از ازدواج مهارت های زندگی را به زوج های جوان آموزش می دهند.

وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد زوج هایی که تصمیم به جدایی و طلاق دارند، پس از مراجعه به مراکز مشاوره و دریافت خدمات مشاوره ای، میل بازگشت به زندگی پیدا می کنند و این در حالی است که متأسفانه بسیاری از زوجین پس از ایجاد مشکل تنها راهکار را «طلاق» می دانند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان به این افراد توصیه کرد از خدمات مشاوره ای این سازمان با شماره تلفن چهاررقمی ۱۴۸۰ که از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب توسط روانشناسان دوره دیده ارایه می شود، استفاده کنند و یا با مراجعه به یکی از۱۷۰ مرکز مشاوره در سطح استان اصفهان مشکل خود را برطرف کنند.

و. ی یادآور شد: اگر زوجی توانایی پرداخت هزینه های مربوط به مشاوره را نداشته باشند می توانند با مراجعه به اداره بهزیستی شهرستان ها از یاری برگ استفاده کنند تا بخشی از هزینه ها را بهزیستی بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.