رامسر- معاون اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشکری مازندران، از راه اندازی ۲۵موزه خصوصی بااعتباربیش از ۱و نیم میلیارد تومان امسال در استان خبر داد.

 ۲۵ موزه خصوصی درمازندران تا پایان امسال راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، ایزدی در آیین روزجهانی موزه وهفته میراث فرهنگی که در رامسر برگزار شد، گفت: با توجه به آثار ارزشمند ادوار تاریخی و باستانی در مازندران و علاقه مندی دوستداران میراث فرهنگی برای به نمایش نهادن آثارفرهنگی و تاریخی مازندران، موزه های خصوصی در استان به بهره برداری می رسد.

عیسی خاتمی، کارشناس و مدیر موزه مردم شناسی، موزه ها را مهمترین مراکزی دانست که مورد توجه گردشگران خارجی است و بایدموزه های خصوصی بیشترمورد توجه قراربگیرند.

نورالدین اکرامی، دبیر اجرایی همایش روزجهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در رامسر، هدف از برگزاری این همایش را توجه دادن همگان به اهمیت موزه ها نامبرد و گفت: این آیین گرامیداشت به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه عاج رامسربرگزار شد.

گفتنی است دراین آیین گروه موسیقی سنتی دیلمون به اجرای برنامه پرداخته و از غلامی مدیرمجتمع فرهنگی،موزه ای شهدای رامسر به خاطر تلاش های خوبشان درراه اندازی اولین موزه تخصصی عاج خاورمیانه تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.