ساری- مدیرکل راه آهن شمال با تاکید بر ارتقا شاخص‌های حمل و نقلی در شمال کشور، گفت: زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل ریلی در مازندران فراهم است.

زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل ریلی در مازندران فراهم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال، یوسف گران پاشا در جلسه مشترک مسئولان راه آهن شمال وسیلوی نکا اظهار داشت: در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی، راه آهن از جمله بخش‌های مهم و زیربنایی است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: به منظور افزایش سهم راه آهن درحمل و نقل، راه آهن شمال آماده افزایش و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در استان است.

گران پاشا با اشاره به اهمیت توسعه راه آهن در استان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه حمل و نقل ریلی در استان را اساس افزایش مبادلات بازرگانی و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان دانست.

وی گفت: با توجه به کوتاه بودن خطوط ریلی موجود در سیلوی نکا برای افزایش تعداد واگن‌های متوقف، نیازبه افزایش  طول این خطوط ملموس است.

مدیرکل راه آهن شمال تصریح کرد: با افزایش این خطوط تعداد واگن‌های بیشتری را می­توان در انتظار بارگیری و تخلیه آماده داشت و این کار سبب افزایش سرعت و حجم بارگیری خواهد شد.

مدیر سیلوی نکا نیز از ایجاد مسیر جدید خط لوله بارگیری گندم در سیلو خبر داد و گفت: به منظور افزایش ظرفیت بارگیری گندم توسط راه آهن، همزمان با افزایش طول خطوط ریلی، پروژه ساخت مسیر جدید خط لوله آغاز خواهد شد.

هادی امیری افزود: با اجرای این پروژه مشترک تعداد سایت‌های بارگیری موجود از یک به دو سایت افزایش وسرعت و حجم بارگیری دو برابر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.