شهرکرد-نمایشگاه نقاشی خط با موضوع قرآن و ماه رمضان با حضور رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد و جمعی از مسئولین محلی و هنرمندان در کتابخانه عمومی فردوسی شهر سورشجان افتتاح شد.

نمایشگاه نقاشی خط در شهر سورشجان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این اداره هیچ محدودیتی برای برگزاری این گونه نمایشگاه ها در سطح شهرستان شهرکرد ندارد و تمهیدات لازم برای برپایی هرچه بهتر و باشکوه تر این دست نمایشگاه ها پیش بینی شده است.

فرانک کبیری دهکردی افزود: با پیگیری های انجام شده مکانی برای انجمن خوشنویسان فراهم شده که تمام هنرمندان خوشنویس استان می توانند از این مکان استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی هنری موجود در جای جای شهرستان هنر پرور شهرکرد گفت:رویکرد ما توجه به همه شهرها و روستاهای شهرستان شهرکرد است وتلاش می کنیم از دائره تمرکز گرایی خارج شده و ازهمه فعالیتهای فرهنگی وهنری در سطح شهرستان شهرکرد به نحو شایسته حمایت کنیم تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر توانمندی های فرهنگی هنری شهرستان باشیم

در ادامه ولی الله حیدری سورشجانی صاحب آثار نمایشگاه در گفتگو با قدس آنلاین گفت: ۳۶ اثر با موضوعات ماه مبارک رمضان و قرآن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: تکنیک استفاده شده در این آثار برگرفته از سبک نقاشی خط است که از رنگ اکرلیک، گواش و مداد سیاه برای طراحی این آثار استفاده شده است.

حیدری تصریح کرد: این آثار نشأت گرفته از خط نستعلیق، کوفی و خط نسخ می باشد و سعی شده در این آثار از تعادل رنگ و سبک استفاده شود که برای بیننده چشم نواز باشد.

شایان ذکر است:استاد حیدری سورشجانی از هنرمندانی است که علاوه بر هنر خطاطی ونقاشی در عرصه های دیگر همچون نمایش ،گریم ،طراحی صحنه و ساخت عروسک هم فعالیتهای چشمگیری داشته است.

این نمایشگاه از دوم خرداد به مدت یک هفته در کتابخانه فردوسی شهر سورشجان دایر است.

گفتنی است، شهر سورشجان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در ۱۵ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.