اصفهان- مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: در اردیبهشت ماه امسال بیش از ۲۰۰ هزار توریست و گردشگر از ابنیه تاریخی شهر اصفهان که عمدتا در منطقه ۳ قرار دارد، دیدن کرده اند.

بیش از ۲۰۰ هزار توریست و گردشگر از ابنیه تاریخی شهر اصفهان بازدید کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین کارگر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران یکی از مشکلات منطقه ۳ را کمبود پارکینگ و ورود و خروج به هسته مرکز شهر اعلام کرد و افزود: در این راستا با احداث خیابان آیت الله خراسانی به موازات خیابان آمادگاه حدفاصل خیابان باغ گلدسته تا خیابان استانداری به طول ۳۵۰ متر، پارکینگی در زیرسطح این خیابان با ظرفیت پارک ۲۵۰ واحد ساخته شد.

وی با اشاره به حجم آزادسازی های انجام شده در این منطقه، تصریح کرد: در سال گذشته برای آزادسازی پروژه های عمرانی منطقه سه، ۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شد که این عدد با توجه به شرایط رکود اقتصادی بسیار قابل توجه است.

مدیرمنطقه ۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مرمت ابنیه تاریخی این منطقه در دستور کار قرار دارد که تاکنون ترمیم و مرمت و سبک سازی مسجد امام علی(ع)، مقبره باباقاسم، منزل تاریخی مقابل آیت الله محقق و مرمت خانه استاد همایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مرمت خانه استاد همایی پس از تکمیل در هفته نکوداشت اصفهان در اختیار فرهنگستان شعر و ادب قرار گرفت، گفت: به دنبال پیاده راه کردن میدان امام(ره)، خیابان های حافظ و سپاه آسفالت این میدان و خیابان های منتهی به آن جمع آوری و به سنگفرش تبدیل شد.

کارگر خبر پیاده راه کردن چهارباغ عباسی به دنبال احیای دولتخانه صفوی خبر داد و اظهارکرد: در این راستا اکنون نیز سنگفرش خیابان چهارباغ عباسی به دنبال نیز در حال اجراست.

وی در بخش دیگر سخنان خود به  بودجه ۱۷۰ میلیاردتومانی این منطقه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با مدیریت راهبردی شهردار و مشارکت شهروندان بودجه این منطقه در سال گذشته به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت در واقع با ۱۲۰ درصد افزایش بودجه مواجه بودیم، این مهم در سالی رقم خورد که کشور با رکود اقتصادی مواجه بود.

مدیرمنطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در اردیبهشت ماه امسال بیش از ۲۰۰ هزار توریست و گردشگر از ابنیه تاریخی شهر اصفهان که عمدتا در منطقه ۳ قرار دارد، دیدن کرده اند.

وی با اشاره احیای میدان امام علی(ع) اظهارکرد: طرح احیای میدان امام علی(ع) پروژه عظیم شهری و کشوری است که در مجاورت آن طرح های اقماری زیادی در دست اجراست.

کارگر ادامه داد: در حال حاضر پروژه مجموعه تجاری و پارکینگ کمرزرین به مساحت ۹ هزارمترمربع به صورت مشارکتی در دست اجراست و در این مجموعه ۲ هزار مترمربع به صورت تجاری احداث و ۶۰۰ واحد فضای پارک ایجاد می شود.

مدیر منطقه ۳ اظهارکرد: این پروژه برای انتقال مغازه هایی که در مسیر میدان جلوخان مسجدجامع قرار دارند، در دستور کار قرار گرفت که اکنون مرحله سفت کاری آن تکمیل و در مرحله نازک کاری است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح پارکینگ و خیابان آیت الله خراسانی هستیم که در عرض کمتر از یکسال احداث شد این در حالی است که اجرای فعالیت های عمرانی در مرکز شهر بسیار سخت است.

کارگر همچنین به تکمیل احداث خیابان آیت الله صافی در محله جویباره قدیمی به طول ۳۵۰ متر اشاره کرد و گفت: با احداث این خیابان دسترسی محلی به مسجدجامع آسان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.