ایلام-دید افقی در شهرستان مهران به دلیل گرد و غبار شدید به کمتر از ۲۰۰ متر کاهش یافته است.

دید افقی در مهران به کمتر از ۲۰۰ متر کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، گرد و غبار از صبح چهارشنبه بیشتر مناطق استان را فرا گرفته و این معضل با شدت بیشتری در شهرستان مرزی مهران دیده می شود که باعث کاهش دید به کمتر از ۲۰۰ متر شده است.

در سال جاری متاسفانه تعداد روزهای گرد و غباری در استان ایلام هر هفته اضافه می شود و با این روند تابستان سختی در انتظار مردم استان ایلام است.

استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بیشترین آسیب را از گرد و غبار دیده است که عمدتا از کشورهای عراق و سوریه وارد استان می شود.

استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.

نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، اجتناب از ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر به خصوص جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال، کودکان برای کاهش آثار منفی ریزگردها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.