| بین الملل / احمد یوسفی صراف| ساعت حدودا 10 و سی دقیقه شب بود ، کنسرتی که در سالن منچستر ارنا درحال برگزاری بود رو به اتمام بود. هنوز دختران نوجوانی که بخش بزرگی از جمعیت تماشاچی را به خود اختصاص می دادند از درب های سالن اصلی خارج نشده بودند که صدای مهیب انفجار و بعد از آن حجم وسیع دود و آتش در ثانیه ای این مکان هنری و مشهور شهر منچستر را به یک میدان جنگ پر از کشته وزخمی تبدیل کرد.

چاشنی انفجار منچستر در ضیافت ریاض

سالن سرپوشیده معروف به "منچستر ارنا" ظرفیتی حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است. این سالن دومین سالن بزرگ سرپوشیده در بریتانیا و یکی از بزرگترین سالن‌های کنسرت در اروپا است.

این انفجار برای انگلیسی ها از بزرگترین حوادث تروریستی این کشور به شمار می رود. بسیاری از شرکت کنندگان در کنسرت این خواننده پاپ آمریکایی، دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۵ ساله بودند. کسانی که به توصیف والدین‌شان نخستین کنسرت بزرگ عمرشان را تجربه می‌کردند و ماه‌ها منتظر آمدن آریانا گرنده بودند.

ترزا می: سطح هشدار امنیتی همچنان جدی است

ترزا می نخست وزیر انگلیس بعد از برگزاری جلسه اضطراری با افسران و فرماندهان پلیس، نیروهای امنیتی و وزرای کابینه در کنفرانس خبری گفت ۲۲ نفر به اضافه فرد بمب‌گذار کشته شدند که مجموع کشته‌ها ۲۳ نفر بوده و ۵۹ نفر دیگر زخمی و تحت درمان در ۸ بیمارستان منچستر هستند.

نخست وزیر انگلیس گفت، سطح هشدار امنیتی در انگلیس در سطح بالایی قرار دارد و جدی است که این به معنای احتمال وقوع حوادث تروریستی در هر زمانی در این کشور است. وی افزود، امروز یک جلسه اضطراری کبرای دیگر در منچستر برگزار خواهد کردو تصریح کرد تروریسم هیچ‌گاه موفق نخواهد بود و مردم و دولت انگلیس چیره خواهند شد. بعد از این جلسه اضطراری، شبکه خبری اسکای نیوز خبر داد عامل حمله شناسایی شده است اما هویت وی فعلا اعلام نمی‌شود. در حالی که دو هفته تا انتخابات سراسری در بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) باقی مانده است، ترزا می بار دیگر از تعلیق فعالیت‌های انتخاباتی در سراسر این کشور خبر داد اما نگفت این تعلیق تا چه زمان ادامه خواهد داشت.

داعش مسئولیت انفجار تروریستی چلسی را به عهده گرفت

در پی این حادثه تروریستی گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت. رئیس پلیس منچستر شرایط را سخت معرفی کرد و گفت پلیس هر کاری که می تواند در حال انجام دادن است. این انفجار موجب شد تا ترزا می نخست وزیر این کشور که درگیر رقابت پارلمانی ۲۰۱۷ است، تمامی فعالیت های انتخاباتی خود را به حال تعلیق درآورد.
برخی منابع خبری از دستگیری فردی ۲۳ ساله در مرکز خرید آردنیل در ارتباط با حمله شب گذشته در منچستر خبر داده اند. برخی اخبار تایید نشده نیز حاکی است که دستگیری این فرد به دلیل پیداشدن بسته ای مشکوک در این مرکز خرید است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.