بجنورد- مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: در سطح شهر بجنورد بیش از ۹۰ مدرسه و درسطح روستاها نیز بیش از ۷۰ آموزشگاه از زمین لرزه و پس لرزه های اخیر آن خسارت دیده اند که بیشتر این خسارت ها شامل ترک خوردگی دیوارها و سقف کلاس ها، راهروها و همچنین خسارت به دیوار محوطه (حتی ریزش برخی از دیوارها) خسارت های مالی به وسایل آزمایشگاه، رایانه ها، کتابخانه ها، برق، آب، تلفن، شکستن شیشه پنجره ها است.

زلزله به بیش از ۱۶۰ مدرسه و آموزشگاه در خراسان شمالی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، محمود اسدی اظهار کرد: حدود ۵۳ درصد مدارس شهرستان بجنورد در زمین لرزه ۵.۷ ریشتری اخیر آسیب دید که این میزان این آسیب ها در پس لرزه های اخیر افزایش یافته است.

وی گفت: خسارات زمین لرزه و پس لرزه های اخیر در برخی از مدارس شهرستان بجنورد جدی است، به حدی که در بعضی از مدارس خسارت دیده دانش آموزان امتحانات خود را در زیر چادر برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از بروز حادثه برای دانش آموزان در کلاس هایی که تخریب آنها بیشتر بوده.، در مدارس از چادر استفاده شده است تصریح کرد: در مدارسی چون بوستان ۱ و ۲ گلستان شهر، فرزانگان و استقلال باقرخان، چادر برای برگزاری کلاس های درس و آزمون پایان سال برپا شده است.

اسدی با اشاره به اینکه بیشتر خسارت مدارس این زمین لرزه در شهر بجنورد و روستاهای اطراف کانون زمین لرزه بوده است تصریح کرد: مدارسی که در سایر مناطق شهرستان بجنورد واقع هستند خسارتی ندیده و یا بسیار ناچیز بوده است که حدود ۴۷ درصد فضای آموزشی شهرستان را تشکیل می دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک مسئولین و خیرین بتوان هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات مدارس خسارت دیده و ترمیم آن اقدام کرد و بتوان سال تحصیلی آینده را در این مدارس با شور و نشاط آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.