قزوین- رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: بر طبق اساس‌نامه باید در آینده نزدیک 50 درصد دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از میان دانشجویان غیرایرانی باشند از این رو باید تلاش‌ها به این سمت گسیل شود.

ضرورت تبادل استاد و علم و فن‌آوری با دیگر کشورها/ باید در آینده نزدیک ۵۰ درصد دانشجویان غیر ایرانی باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در اولین همایش گرامی‌داشت روز بین‌الملل که با حضور تعدادی از رایزنان و فعالان سفارت‌خانه‌ها، مسئولان استانی و دانشجویان غیرایرانی در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۸۵۰۰ دانشجو در حال تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری این دانشگاه هستند و ۱۲۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند که این رقم در حدود ۱۵ درصد ظرفیت دانشجویان را شامل می‌شود.

نائینی خاطرنشان کرد: بر طبق اساس‌نامه باید در آینده نزدیک ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه غیر ایرانی باشند از این رو باید تلاش‌ها به این سمت معطوف شود و زمینه‌های همکاری با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه فراهم شود تا به این هدف‌گذاری برسیم.

وی بابیان اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آمادگی همکاری با دیگر کشورها برای تبادل دانشجو را دارد، گفت: باید ظرفیت تبادل استاد، تبادل علم و فن‌آوری با دیگر کشورها ایجاد شود تا دروازه‌های کشور به سوی بین‌المللی شدن باز شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعلام کرد: در خصوص ایجاد زمینه‌ تبادل دانشجو و هیئت‌علمی همچنین تعریف پروژه‌های تحقیقاتی براساس نیاز فعالیت‌هایی صورت گرفته که امید است بیشتر شود.

نائینی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه امام خمینی(ره) تنها دانشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: شکوفایی بیشتر کشور در زمینه تبادل علمی و فرهنگی میسر است لذا باید به فرآیند بین‌المللی شدن به ویژه در حوزه آموزش عالی کشور شتاب بیشتری داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.