این ائتلاف به وجود آمده برای کشور ما خطرناک خواهد بود. طبق توافقات انجام شده ما در آینده شاهد برقراری روابط اسرائیل با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان خواهیم بود و اینگونه مساله فلسطین به حاشیه رانده خواهد شد. از طرفی از این به بعد جبهه عبری- عربی به جای ایستادن مقابل زیاده خواهی اسرائیل و آمریکا در منطقه به دنبال ایجاد مشکل برای جبهه مقاومت و ایران خواهد بود

مهم‌ترین هدف سفر ترامپ به ریاض؛ تهدید ایران؛ شکار اسد یا سقوط حزب الله ؟

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حسن هانی‌زاده، کارشناس امور خاورمیانه به تحلیل سفر ترامپ به عربستان و فلسطین اشغالی پرداخت.
هانی‌زاده درخصوص مهم ترین اهداف ترامپ از سفر به عربستان و سرزمین های اشغالی، گفت:
  «ترامپ از انجام این سفر چند هدف مهم داشت. اولین هدف او فروش تسلیحات نظامی به رژیم سعودی است. همانطور که مطلع هستید یکی از وعده های انتخاباتی ترامپ خارج کردن کارخانه های تولید تسلیحات نظامی آمریکا از ورشکستگی بود. به همین منظور در این سفر قراردادی به میزان ۴۸۰ میلیارد دلار با عربستان بسته شد که می‌توان گفت بزرگترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ است. متاسفانه سعودی ها که فاقد ساختار دموکراتیک در ساختار حکومت خود هستند، فکر می‌کنند با خرید تسلیحات می‌تواند مشروعیت و امنیت خود را تامین کند».
وی در ادامه تصریح کرد:
«ترامپ در جریان این سفر با سران ۶۶ کشور متحد حوزه خلیج فارس دیدار کرد و از آنها خواست سفارت اسرائیل را در کشورهایشان راه اندازی کنند. هدف بعدی ترامپ از این سفر ایجاد جبهه عبری-عربی علیه محور مقاومت و ایران بود. ترامپ در تلاش است تا این جبهه با مشارکت آمریکا، اسرائیل، عربستان و کشور های حاشیه ی خلیج فارس تشکیل شود و اقدامات ضد ایرانی و مقاومت خود را بیش از پیش تقویت کنند. ترامپ در این سفر به نتانیاهو تعهد داد که تمام تلاش خود را برای تشکیل امنیت پایدار در اسرائیل به کار خواهد بست».
هانی‌زاده در رابطه با تاثیرات و پیامدهای متقابلی که این سفر برای جمهوری اسلامی خواهد داشت، خاطرنشان کرد:
  «طبیعتا این ائتلاف به وجود آمده برای کشور ما خطرناک خواهد بود. طبق توافقات انجام شده ما در آینده شاهد برقراری روابط اسرائیل با کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان خواهیم بود و اینگونه مساله فلسطین به حاشیه رانده خواهد شد. از طرفی از این به بعد جبهه عبری- عربی به جای ایستادن مقابل زیاده خواهی اسرائیل و آمریکا در منطقه به دنبال ایجاد مشکل برای جبهه مقاومت و ایران خواهد بود».
وی در پایان درباره ی میزان احتمال جنگ مستقیم بین ایران و عربستان اضافه کرد:
  «عربستان هیچگاه به صورت مستقیم وارد جنگ با ایران نخواهد شد اما قطعا در آینده حزب الله و جبهه مقاومت را در سوریه و عراق به چالش خواهد کشید. آنها سعی خواهند کردند با پرداخت رشوه و تهدید روابط کشور های همسایه با ایران را دچار مشکل کند».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.