ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در صحرای این کشور به عملیات خود ادامه میدهند و اکنون در فاصله 40 کیلومتری منطقه مرزی «التنف» قرار دارند.

هدف نیروهای مقاومت از عملیات در «صحرای سوریه» چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش همچنان به عملیات خود در صحرای این کشور ادامه داده و دامنه آن را گسترده تر کرده اند.

وبگاه خبری عنب وابسته به معارضان سوری ادعا میکند که ارتش سوریه با انجام عملیات در صحرای این کشور به ویژه در منطقه «بئر القصب» قصد دارد تروریستهای ارتش آزاد را محاصره کند.

سعد الحاج مسئول رسانه ای گروه تروریستی «جیش أسود الشرقیة» میگوید که علاوه بر تلاش نیروهای سوری برای محاصره عناصر ارتش آزاد در این منطقه، نیروهای مقاومت در تلاش هستند که امنیت فرودگاهها و پادگانهای نظامی وابسته به خود را تأمین کنند.

به گزارش عنب، ارتش سوریه از دو محور در تلاش است که پیشروی کند: نخست از سمت منطقه «پژوهشهای علمی» که دوشنبه آن را آزاد کرد. محور دوم نیز از شمال شرق سد «الزلف» واقع در ریف شرق سویداء است. این سد در منطقه راهبردی و در نزدیکی مرزهای ادارای صحرای سوریه در ریف دمشق قرار دارد.

عناصر ارتش آزاد در اواخر مارس گذشته منطقه بئر القصب و چندین منطقه دیگر را در حد فاصل ریف جنوبی دمشق و ریف سویداء اشغال کرده بودند.

همزمان با این مسئله، نیروهای مقاومت در تلاشند که خود را به منطقه مرزی «التنف» برسانند که در اشغال ارتش آزاد قرار دارد. اکنون فاصله نیروهای سوری با این منطقه  40 کیلومتر است.

«مهند الطلاع» سرکرده گروه تروریستی جیش مغاویر الثوره که در منطقه التنف حضور دارد اعلام کرد که ارتش سوریه شمار زیادی از نیروهای خود را به صحرای این کشور اعزام کرده و وقصد دارد کنترل جبهه های نظامی این منطقه را به صورت کامل به دست گیرد.

گروه الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق نیز اعلام کرد که موفق شده است منطقه «القیروان» در نزدیکی مرزهای سوریه را آزاد کند. در واقع نیروهای عراقی نیز قصد دارند خود را به مرز سوریه برسانند.

در همین راستا، روزنامه الاخبار لبنان 14 اردیبهشت گذشته گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه آمریکا، اردن و انگلیس در چارچوب ایجاد کمربند امنیتی در طول مرزهای سوریه و عراق، در صحرای سوریه دست به تحرکاتی زده‌اند و افق این عملیات، علیه محور مقاومت است برای قطع ارتباط زمینی عراق و سوریه.

آمریکا این بار قصد دارد در صحرای سوریه پیروز میدان شود. از این روی گروه موسوم به مغاویر الثورة در حال نفوذ به صحرای سوریه است تا بتواند شماری از روستاها و مناطق را در صحرای التنف و ریف جنوبی دیرالزور اشغال کند. این تحرکات، در راستای تلاش آمریکا برای اشغال کامل صحرای سوریه است که استان حمص را به دیرالزور وصل میکند تا پس از آن برای نبرد به سوی شهر «بوکمال» حرکت کنند.

ضمن اینکه آمریکا اجازه نمیداد که نیروهای الحشد الشعبی به سمت مرز عراق با سوریه حرکت کنند تا از تلاقی ارتش سوریه با این نیروها جلوگیری کند. تا پیش از عملیات آزادسازی شهر الحضر در عراق نیز، این امکان برای نیروهای مقاومت وجود نداشت که مرزهای سوریه و عراق را به هم پیوند بزنند، اما پس از این عملیات، همه گزینه ها مطرح شده است، ولی موانع سیاسی و لجستیکی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.