​ایلام- معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: با ورود توده گردوغبار به هوای ایلام، وضعیت هوای ایلام از مرز هشدار گذشت.

آلودگی هوای ایلام از مرز هشدار گذشت

علی طاهر سارایی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه یک توده گردوغبار عصر دیروز در بیابان های عراق شکل گرفت و به سمت مرزهای ایران به حرکت درآمد، اظهارداشت: این توده صبح امروز مهران در جنوب استان ایلام را تحت تأثیر قرار داد به طوری که غلظت آن در برخی ساعات امروز در این شهرستان تا ۱۵ برابر حد مجاز رسید.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت هوای ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفته است، افزود: بر اساس گزارش هواشناسی این توده گردوغبار تا فردا ظهر آسمان استان ایلام را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

  معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان ایلام به استقرار وضعیت هشدار در شهرهای سرابله و ایوان نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دید افقی در استان کاهش بسیاری داشته و در برخی نقاط به کمتر از پنج کیلومتر رسیده است.

علی طاهر سارایی یادآور شد: افراد خصوصاً کهنسالان، کودکان و بیماران خاص برای در امان ماندن از تأثیرات منفی ریزگردها بهتر است در فضای باز قرار نگیرند و در منازل و فضاهای سربسته بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.