احمد یوسفی صراف/ بین الملل | پس از حدود یک سال از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و به تعویق انداختن دادگاه های محاکمه ایشان سرانجام روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه و به اتهامات واهی به یک سال حبس و مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار محکوم شده است.

کفن پوش، تا آزادی آیت الله عیسی قاسم

دادگاه آل خلیفه اعلام کرده است که اجرای این حکم (یک سال حبس) به مدت ۳ سال تعلیق شده و پس از آن، قابلیت اجرا دارد. طبق این حکم، همچنین شیخ عیسی قاسم به پرداخت هزار دینار غرامت نیز محکوم شده است. این در حالی است که نظامیان رژیم آل خلیفه از صبح سه شنبه به صورت ناگهانی به منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم یورش برده و تعداد زیادی را مجروح کردند و هنوز هیچ خبری از وضعیت رهبر شیعیان بحرین نیست.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین: نظر آمریکا نشست ریاض جلب شده است

«یوسف ربیع» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین درباره علت یورش و حمله ناگهانی نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین و خبرها مبنی بر بازداشت ایشان گفت: حمد بن عیسی پادشاه بحرین در جریان دیدار با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست سران عرب در ریاض از وی برای حمله به الدراز و منزل شیخ عیسی مجوز گرفت و موافقت دولت آمریکا را جلب کرد.

وی افزود: پادشاه بحرین پس از جلب موافقت آمریکا، دست به این حمله زد و در طول فقط ۲۴ ساعت عناصر رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم هجوم برده و ایشان را در حالت اقامت جبری قرار دادند. ما معتقدیم که آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تحولاتی که علیه شیخ عیسی قاسم و شهروندان بحرینی رخ می دهد، نقش دارند. امروز حکومت بحرین دومین نفر را پس از مصطفی حمدان به شهادت رساند و رژیم حاکم بر بحرین در ارتکاب جنایتی عظیم علیه شهروندان بحرینی دست دارد.

واکنش حوزه علمیه نجف به یورش نیروهای آل خلیفه به منزل آیت‌الله قاسم

حوزه‌ علمیه نجف اشرف کشتار منطقه الدراز منامه و  هتک حرمت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد. همچنین شبکه المنار در خبری فوری از یورش نیروهای امنیتی بحرین به چند خانه در مجاورت منزل آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور خبر داد. در یورش دیروز نیروهای امنیتی به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله عیسی قاسم ۵ نفر به شهادت رسیده، ۲۰۰ نفر زخمی و ۲۸۶ نفر نیز بازداشت شدند. همچنین یک شهروند دیگر در شهرک الجفیر در نتیجه استنشاق گاز اشک‌آور به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.